Gå til innhold

video-overføring fra sony minidv


Anbefalte innlegg

Har et Sony DCR-HC18E MiniDV kamera. Funker da greit til sitt bruk og er stort sett fornøyd med det meste.

 

Har derimot et problem. Lang tid siden jeg overførte filmopptak til pc, og husker ikke helt hvordan jeg gjorde det.

Problemet er at jeg ikke får kontakt med kameraet på pc'n.

Setter i firewire kontakten, starter kameraet, kjører programmet, finner ikke kameraet.

Windows XP registrerer ikke at det er tilkoblet. Har sjekket at inngangen funker, så det er ikke problemet. Har prøvd på en annen pc, og funker heller ikke der.

La inn alt som var av programvare som jeg fikk med, og fikk til USB streamning, men det hjelper meg lite.

Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Tipper det er et simpelt svar, men finner det ikke.

Har lest manualen, men det står ikke noe om dette.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I verste fall er firewire-utgangen på kamera øydelagd. Til vanleg finn XP kameraet med ein gong ein slår det på, og sidan det ikkje fungerte på ei annan maskin heller, so kan dette vere tilfellet.

 

Det kan sjølvsagt vere andre ting og, men eg kjem ikkje på noko akkurat no. Vil tru eit service-verkstad kan fikse det, om det er det som er problemet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er et "kjent" Sony-problem. Har Sony TRV50 og TRV-80, ingen får kontakt med PC via FW. Lånte et Canon-kamera som PCen fant uten problemer. T.o.m min DVD-opptaker går istå når jeg kobler til mitt Sony-kamera. Har gitt opp Sony når det gjelder overføring til PC.

Du vil finne flere inlegg om dette i forumet hvis du går tilbake noen mndr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...