Thorsen Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Hei Jeg har fått i oppdrag å skaffe informasjon om aktuelle regskaps-faktura-lønns programmer for en liten bedrift med ca 10 ansatte. Bedriften trenger: Lønnsprogram Fakturaprogram Regnskapsprogram Helst skal lønn og faktura kunne integreres med regnskapet slik at data kan overføres direkte mellom programmene. Programmene bør takle opp til 20 forskjellige ansatte i løpet av et år (vikarer-sommerhjelp osv i tillegg til de ca 10 fast ansatte) Bedriften har i dag rundt 50 utgående fakturaer til kunder pr måned og ca 300 regnskapsbilag. Så er det noen her som har noe å anbefale, jeg ser selv ikke for meg noe freeware program når bedriften vil være avhengig av nyoppdateringer og support.
Jarmo Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Er vel mange som vil anbefale dette selskapet her: http://www.mamut.com/no/
Thorsen Skrevet 5. september 2005 Forfatter Skrevet 5. september 2005 Ja har nå fått tid til å sett litt rund etter programmer selv og har funnet frem til: Mamunt Enterprise Uni Økonomi V3 Og Visma Avendo Økonomi + lønn Er det noen andre som bør bli tatt med i en videre vurdering. Til nå synes jeg selv at Mamut er den løsningen som virker best...
AndrewL Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Om du tenker på Uni Micro 3 , så bør du vente til dem klarer å få konventert lønn modulen til utgave 3 . Grunnet den bruker access fil ( Lønnsmodulen ) og de andre modulene bruker mssql .
Franken Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Etter min mening er Uni Micro helt forferdelig. Mamut Enterprise V3 er en glimrende løsning!
WeeR Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Hiver meg også på med å anbefale Mamut, bruker dette selv, og mange av mine kunder bruker dette og er meget fornøyd
forsen Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Hva med Hansaworld? Fordelen med hansa er at server softawaren finnes både til linux og windows, det samme gjør klient softwaren. Kan være greit å ta en titt på. Grei support også.
Thorsen Skrevet 3. november 2005 Forfatter Skrevet 3. november 2005 Er en stund siden posten ble laget så jeg kan vel like gjerne fortelle hvilket program vi valgte. Vi fant fort ut at det sto mellom Mamut og Visma, men etter en del demotesting fant vi ut at Mamut virket mer brukervennlig enn Visma, da Mamut også dekket våre behov ble det dette programmet vi endte opp med. Vi har nå fått programmet, men det vil ikke bli tatt i bruk for fult før til neste regnskapsår, men til nå ser det bra ut
Lidskjalv Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Styr unna Visma Global. Det virker som en gjeng med fulle programører som har laget modulene pakken består av. Verst er det med Kassemodulen. Mindre brukervennlighet, flere feil og slettere håndtverk for en salgsvare er ikke mulig uten å befinne seg i beta rc1 nivå.
Anbefalte innlegg