Gå til innhold

CS - Artifacts eller bug ?


Anbefalte innlegg

Omsider ble det da tid i går til å sette seg ned for å ta en runde med CS. Har ikke rørt spillet på 2 uker, så jeg ble en smule frustrert når jeg beina rundt og oppdaget at mange steder i grafikken kunne jeg observere hvite firkanter med et kryss inni (!). Så nesten ut som X'en fra windows-vinduer, men krysset i midten var trukket helt ut i hjørnene. Hvis jeg var langt unna disse tingene på de ulike brettene var de bare å observere som hvite prikker. Hvis jeg løp nærmere dem ble de større og større og når jeg kom så nære jeg kunne var de altså hvite firkanter (bare hvit ramme - transparente i midten) med hvitt kryss. Kanskje 1x1cm i opplevd størrelse i 1024x768.

 

WTF ? :ermm: Spilte CS for 2 uker siden og da var ikke disse "artifactsene" der. Noen som har vært borti noe liknende ?

 

Prøvde å reinstallere hele HL2 fra DVD, men hjalp ikke..

Opplever ikke dette i andre spill som f.eks BF2. :thumbup:

 

Skjermkortet er et POV GF 6800 GT med siste WHQL forceware drivere fra nvidia.

 

Teori 1 var at dette nå hadde tatt kvelden, men disse kryssene som er inni spillet er jo pent formet som kryss hele tida, så det er jo ikke artifacts i den forstand heller

:dribble:

 

Tips mottaes med takk :-)

 

- coz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virket som om du manglet teksturene, men da hadde det sett ut som et sjakkbrett med rosa felter istedet for de hvite feltene. Mest sannsynlig er det noe galt ett sted mellom spillet og grafikkortet. Hvis du har oppdatert driverne dine på de 2 ukene, kan det være lurt å rulle tilbake driveren for å se om det er den nye driveren som er problemet.

Lenke til kommentar

Høres helt klart ut som et driverproblem. Spesielt siden Half Life ikke gjenkjenner kortet mitt som et DX9 kort. Under advanced står det på hardware DX : directx 7. Og den er grået ut så jeg får ikke velge noe....

 

Får prøve å gå tilbake på en eldre driver - husker ikke hvilken jeg hadde før. Kjører på 78.01 nå. Ser forøvrig at 78.03 ligger ute....

 

 

-coz

Lenke til kommentar

Det er ikke driverproblem - det er bare noe rot med directX instillingene dine. Prøv følgende:

 

mat_dx(et-eller-annet-jeg-husker-ikke) 9.0 .. i konsollen.

 

Da skal du klare å stille tilbake til dx90 isteden. Det kule er at du også kan skrive mat_dx 70 og få motoren til å bruke dx 7.0 .. noe som fører til noe dårligere kvalitet på bilde men du får utrolig nice fps .. som igjen er greitt når du spiller spill som cs:s

Lenke til kommentar
Det er ikke driverproblem - det er bare noe rot med directX instillingene dine. Prøv følgende:

 

mat_dx(et-eller-annet-jeg-husker-ikke) 9.0 .. i konsollen.

 

Da skal du klare å stille tilbake til dx90 isteden. Det kule er at du også kan skrive mat_dx 70 og få motoren til å bruke dx 7.0 .. noe som fører til noe dårligere kvalitet på bilde men du får utrolig nice fps .. som igjen er greitt når du spiller spill som cs:s

Jepp - du har rett. Fant feilen i går kveld. Var registry settingene for Directx som var fucka opp. De hvite firkantene forsvant og spillet gjenkjente kortet som et dx9 kort når jeg fikk retta opp dette:)

 

cozmo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...