Gå til innhold

Kjøp av bærbar pc til 8-9000.


Anbefalte innlegg

Hei.

Søstera mi skal kjøpe seg ein berbar pc til rundt 8-9000 kr. Ho skal bruke den til studentgreie, skriving,internett,musikk og litt til spel.

Den må ha litt lagringsplass, minst 60 Gb og 512 MB ram. Om det er AMD eller Intel er ikkje so viktig, ta den med best ytelse. Helst eit skjermkort som ikkje er integrert.

 

Har sett på litt forskjellige og den må bli kjøpt på ein kjent internettbutikk som komplett,netshop eller liknandes. Der det er billigast.

 

Her er ein vi har sett på.

Link til ein Asus.

Og ein anna ein.

Link til ein FSC

Og den.

Link til HP

 

Berre kom med andre laptopar visst dei er bedre enn desse.

Takk på forhånd. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men er Tundraen eller Hpen best av dei to?

Og er skjermkortet på HPen bra?

Skal hun i det hele tatt spille så faller HP maskinen ut som har et integrert skjermkort som kun duger til kabal.

Fordelen med Tundraen er skjermkort-raskere harddisk-mye bedre oppløsning på skjerm-prosessor (Centrino), og ikke minst batteritiden..

Lenke til kommentar

Pluss på Hpen: 1024MB ram

80Gb harddisk

Bra prosessor

 

Minus på HPen: Integrert grafikkort.

Har tundraen bedre grafikkort enn Hp sin?

Men kven av dei er best med tanke på spel og film? Og visst Acer er best gi meg ein link til den dataen da.

;)

 

Så da er Tundraen og HPen dei beste laptopane her til no.

Endret av Anders Voldsund
Lenke til kommentar
Pluss på Hpen:  1024MB ram

                      80Gb  harddisk

                      Bra prosessor

 

Minus på HPen: Integrert grafikkort.

Har tundraen bedre grafikkort enn Hp sin?

Men kven av dei er best med tanke på spel og film? Og visst Acer er best gi meg ein link til den dataen da.

;)

Du er er vel ikke tunglest?? :roll:

 

Sånn jeg ser det så er det kunn en fordel på HP maskinen og det er 1024 Ram.

 

Prosessor kontra Tundra er ikke noe fordel... 1,7 Pentium M Centrino yter bedre-kjøligere-strømsparende- 80GB harddisk på Thundran også bare mye raskere (5400 RPM)

 

Skjermkortet på disse to er som natt og dag HP (takler kabal) Tundra Takler nye 3D Spill på en grei oppløsning..

 

Så jeg gjentar!

 

Fordelen med Tundraen er skjermkort-raskere harddisk-mye bedre oppløsning på skjerm-prosessor (Centrino), og ikke minst batteritiden..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Anders Voldsund  Skrevet 05/09/2005 : 15:32

Pluss på Hpen: 1024MB ram

80Gb harddisk

Bra prosessor

 

Minus på HPen: Integrert grafikkort.

Har tundraen bedre grafikkort enn Hp sin?

Men kven av dei er best med tanke på spel og film? Og visst Acer er best gi meg ein link til den dataen da.

;)

 

Var litt kjapp i svingane der ja.

Så Tundraen er dei beste av dei eg har sett på...

Er det noken andre som er bedre enn dei som står her er det berre å sei ifrå.

Lenke til kommentar

Vil bare smyge inn et lite forsalg her, går litt over prisrammen og kan ikke kalles akkurat kjent nettbutikk men...

http://shg.no/produkter/infobox.asp?varenr=550728&lokation=

 

C313EXMi Tablet Note, Celeron M 1,5GHz-2MB, 512MB RAM DDR2-533, 80GB, 14,1” TFT, DVD-RW(DUAL), WLAN, 56K

Intel Graphics Media Accelerator 900 som de sier tilsvarende til et nVidia Geforce FX5200 uten at jeg kan bekrefte det.

 

Dette er jaffal en tablet. For dere som ikke har vært borti det, altså med trykkfølsom skjerm så du kan bruke finger til å trykke med. Snu sjermen i alle mulig rettinger. Du kan skrive på den med penn og den gjør det om til digital skrift hvis du vil etc...

 

Litt utafor rammene men noe du bør ta en liten titt på for en veldig morsom sak og også veldig praktisk.

Endret av Duffy85
Lenke til kommentar

Høyrt om shg.no før, men det er no nesten ingen som har erfaringar om det og denne blir nok litt for dyr med porto for ein student.

Men takk for tipset likevel. ;)

Ho skal fortsette å sjå seg litt rundt, ho får kanskje rabatt på data frå ein databutikk der ho kjenne ein da.

 

Men eg har ein XP cd som eg har installert på den dataen eg sitte på no,kan eg bruke det på den laptopen, er det lov eigentleg? Og funkar det? Viss eg kunne ha brukt det på Tundraen da.

Endret av Anders Voldsund
Lenke til kommentar
Høyrt om shg.no før, men det er no nesten ingen som har erfaringar om det og denne blir nok litt for dyr med porto for ein student.

Men takk for tipset likevel. ;)

Ho skal fortsette å sjå seg litt rundt, ho får kanskje rabatt på data frå ein databutikk der ho kjenne ein da.

 

Men eg har ein XP cd som eg har installert på den dataen eg sitte på no,kan eg bruke det på den laptopen, er det lov eigentleg? Og funkar det? Viss eg kunne ha brukt det på Tundraen da.

Det er i microsoft sine øyne ikke lov men det er veldig mulig. Du bare ringer dem å sier at du har formatert den pc'n du hadde XP på og vil gjerne ha det på den nye. Da får du ny kode. Haken er litt stress hvis du finner ut du vil installere XP på nytt på din pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...