Gå til innhold

Logitech Z-5500. Subwoofer lager suselyd.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte nylig høyttalersettet Logitech Z-5500. Jeg er svært fornøyd med dette anlegget, og synes det gir mye lyd for 2800,- kr. Imidlertid er det en ting jeg ikke liker, nemlig at det kommer en suselyd fra subwooferen når den er skrudd på. Denne lyden er kun hørbar når man har øret ca 10-20 cm fra wooferen, men likevel synes jeg det er irriterende at et såpass dyrt anlegg produserer slik støy. Regner med at det er mange her på forumet som har dette anlegget, så jeg lurer på om dere også kan høre en slik susestøy fra wooferen når dere har øret 10-20 cm unna. Lurer også på om dette er et problem som vil forsvinne etterhvert, eller om det faktisk er en feil på mitt anlegg.

 

PS: De andre høyttalerne har jeg ingen problemer med. Det er kun wooferen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv og fjern allt som ligger av strømførende kabler vekk fra sub'en. Hvis dette ikke hjelper ville jeg kansje klaget.

 

Men kommer den ulyden kun fra sub'en eller fra satelittene også. Hvis det kommer fra alle, eller mesteparten, av høytalerene er det nok strømkabler som ligger i nærheten eller en dårlig(defekt) forsterker.

 

Lurer også litt på hvilket lydkort du har. Som du sier er det et "dyrt" annlegg og det er da også litt mer kresent på signalkvalitet.

 

Men uansett, lykke til. ;)

 

P.S, kan hende det er transistor-støy du hører i og med at forsterkeren ligger i sub'en.

Endret av ganilsen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du CRT skjerm må Subwoofern stå MINST 1 meter ifra skjermen.

Det kan være en grunn. Jeg merker ikke noe suselyd fra Subben, noe gærnt da, men tror ikke det er jo noe kjempe grunn, og ser ingen grunn til å sende det tilbake til produsenten og klage pga. Minimal Susing..

Men du velger, men har du Subben nærme skjermen din? Og hvordan type skjer har du?

Lenke til kommentar

Ja jeg hører også denne lyden når anlegget er på. Litt iriterende ja. I tillegg så er systemet veldig følsomt for støy på strømmnettet. Hvis jeg skrur på lys som bruker trafo smeller det helt jævli selv om volumet er av. Dette skjer og hvis kjøleskapet starter, men ikke like høyt. Tror problemet forsvinner hvis jeg kjøper meg en skikkelig støydempet stikkontakt/forgrener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...