Gå til innhold

Må man ha hentelapp for å hente pakker på posten?


ehs5

Anbefalte innlegg

hei,

 

Jeg er lørdagshjelp på posten her, og det mest irriterende jeg vet er folk som ikke har med seg sporingsnummer :D

 

Her er vi serviceinnstilt til 1000, og gjør alt som er krevd og mye mer, og har aldri (bank i bordet) såvidt jeg vet om noen gang vært sur.

 

Når det gjelder identifikasjonsplikt - visst det er PUM (personlig utlevering) - verdibrev eller andre "viktige" ting, så bør du aller helst ha hentelappen, i alle fall må du ha identifikasjon.

 

Når det gjelder servicepakker - de får du i de aller fleste tilfelle ut uten noen form for identifikajson. Dette kan sikkert variere fra postkontor til postkontor, strengere i byer.

 

Postoppkrav - det er en litt "uskreven" regel ang. identifikasjon, men om kunden ikke har med seg hentelapp skal man sånn egentlig sjekke identifikasjon, men dette blir langt fra alltid gjennomført.

 

Visst dere har med dere hentenummeret/kollinummeret, så skal jeg garantere dere at de som jobber på ditt postkontor vil bli litt mer blid enn at de må lete gjennom 100 pakker for å finne akkurat din ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har vært på posten en haug med ganger for å hente pakker for broren min, og de er like jævlig å ha med å gjøre hver eneste gang. hvis man ikke har med sporingsnummeret, så kan du glemme å få pakken. punktum finale. selv om du har nummeret, så er det ingen garanti for at dem finner den. ærlig talt begynner jeg å lure på hvordan dem organiserer pakkene inni der. setter de opp mopper med flosshatter og lar dem leke flasketuten-peke-på, og den som flasken peker på bruker de som baseball kølle for å slå pakken inn i en vilkårlig hylle?

 

og så har man de evindelige klagene fra dem som jobber der. det er visst UMULIG å finne en meterlang pakke med masse fin hvit MICROPLEX teip over hele inne på et rom som ikke er stort mer enn 4x5 meter, med mindre man har nummeret på pakken. for der inne er det jo massevis av pakker, og de kan jo lett forsvinne i mengden. hallo? det er ikke en liten sminkeforsendelse fra ellos det snakkes om her. det snakkes om en pakke som er stor nok til at man kan flytte et lik(ok, barnelik. fornøyd?).

 

og så har man jo selvfølgelig de gangene hvor ting bare "forsvinner" i systemet. dem skal liksom skanne alle pakkene når dem kommer og går, men det virker ikke som at det er så viktig lenger. siste pakken jeg skulle hente hos dem tok meg en halvtime å snakke meg gjennom reglement og pisspreik. og så viste det seg at pakken lå nede i en skuff, sammen med alle andre pakkene som skulle "legges til side" etter ønske fra folk som hadde ringt inn.

Pakkene blir merket med de 2 siste sifrene i sendingsnummeret og sortert på hyller etter hvilket tall det er. Desverre kan det av og til være litt vanskelig å finne pakkene, da ofte embalasje har vært brukt før og det står 2 andre nummer på også.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
-Man trenger verken hentelapp eller noe nummer. Man sier navnet sitt, og de finner pakka di.

Vel, da bor du i en liten bygd på Norges landsbygden.

 

-Du trenger ikke vise legitimasjon, dvs. de har ingen rett til å kreve legitimasjon.
Riktig, såfremt det er servicepakker eller brevsendinger.

vil det si at det er 18 år på postoppkrav?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...