Gå til innhold

Byråkratisk hindring for to parallelle studieløp?


thomasr

Anbefalte innlegg

Jeg har lekt litt med tanken på å søke jus ved UiB fra høsten av, og så studere dette samtidig som jeg fortsetter på NHH. Inntil videre har jeg ikke klart å finne noe som skal stå i veien for dette rent byråkratisk eller juridisk, men når jeg kontakter diverse myndigheter er de heller nølende og prøver å avfeie meg med 'nå, men det hadde vel vært greiest om du tok ett studie om gangen, hadde det ikke?' eller lignende.

 

I denne anledning lurer jeg på om noen har bedre oversikt enn meg over reglene bak dette, eventuelt erfaring med å drive med slik galskap.

Endret av thomasr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min intuitive antakelse har også vært i retning av at jeg ville bli stoppet et eller annet sted -- jeg har imidlertid ikke klart å finne noen lover eller forskrifter som skulle tilsi dette, samtidig som alle jeg har snakket med om det har vært heller nølende.

 

Arbeidsmengden har jeg selvfølgelig tatt i betraktning, det er her det aller meste av poenget ligger. Alt jeg har klart å få tak i av informasjon tilsier at det neppe er noe mer jobb enn på siv.øk.-studiet jeg ellers går, og der er det ikke så fantastisk mye å gjøre at det plager meg.

Endret av thomasr
Lenke til kommentar

Bortsett fra arbeidsmengden kan jeg ikke se hvilke problemer dette skulle skape. Jeg har selv hatt studieplass på 2 ulike steder samtidig, eneste kjipe er at man må betale dobbelt med semesteravgift :p

 

Å søke på to ulike studier samtidig er kanskje mer plundrete pga at samordna opptak baserer seg på at man man prioriterer og kommer inn på ett ønske. Men når du allerede er student et annet sted vil du elegant slippe denne problemstillingen.

 

Men jeg ville undersøkt hvordan studiet er lagt opp først. Enkelte studier baserer seg for det meste på egenlesing, mens andre studier har masse obligatorisk undervisning, og da kan det bli vanskelig å gå på to ulike studier samtidig.

Lenke til kommentar

Tror jus i Bergen er lettere enn i Oslo også, i Bergen får man en eksamen etter hvert kurs. Dvs. du avslutter hvert kurs med en eksamen.

 

 

I Oslo er det en eksamen i året, så du burde heller tatt det der, så ka ndu ta to avdelinger på et år eh eh :D

 

Uansett, lykke til..

Lenke til kommentar
Tror jus i Bergen er lettere enn i Oslo også, i Bergen får man en eksamen etter hvert kurs. Dvs. du avslutter hvert kurs med en eksamen.

 

 

I Oslo er det en eksamen i året, så du burde heller tatt det der, så ka ndu ta to avdelinger på et år eh eh :D

 

Uansett, lykke til..

Kan man ta to avdelinger på ett år? Altså å ta 2 år på 1 år, og så få mye kortere studie?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...