Gå til innhold

Amotor: Bruktbil: De verste og beste modellene


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...

Vi har en Opel Zafira..... ( til salgs ).

 

Det er det verste makkverket jeg noengang i hele mitt liv har lagt fingrene mine på. Jeg skrur bil bortimot hver eneste dag, trimmer, bygger om og koser oss. Går noe i stykker, så er det på grunn av at man har herjet for mye.

 

Zafiraen derimot blir ødelagt av å stå i ro i en ukes tid. Helt fantastisk.

Siden vi kjøpte bilen ny i 1999 har girkassen gått til h#/&"¤ to ganger, eksosanlegget har gått i stykker 4 ganger, LCD displayet som viser hvor langt bilen har gått har sluttet å fungere, airbag lyset har lyst siden vi hadde bilen på første service. Merkeverksted har vi gitt helt opp. De gir oss bilen tilbake med ENDA mer feil.

 

Allikevel var denne bilen best i test når vi kjøpte bilen. Jeg har hatt 70 modell biler med mindre feil enn dette. :p

 

Poenget med historien her er, lar du en reporter som skriver hele dagen skru på bilen din? Hvis ikke, er det fordi at denne personen mest sannsynlig ikke eier begrep av biler?

 

Hvem foretar disse testene? Hvor får de midlene sine ifra? Korrupsjon og partiske enheter under testene spiller stor rolle her vil jeg tørre å påstå. Selv stoler jeg mer på folkemunne enn de testene der. :p Forbanna rævhol med kun profitt i tankene og ingen begrep om hva de egentlig setter igang når de peker dritt opp i skyene og graver ned gull.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hyundai accent ja.. jeg trodde faktisk de bilene var værre enn de er, før jeg prøvde en 95' accent, som er en relativt gammel en.

 

de blir spist av rust, men ellers er 95' accenten jeg har prøvd rimelig bra stand. Den er giret greit for bykjøring, bruker en halv liter på milen og er ganske tight i understellet.

 

Man merker det er feilhjulstrekk og bilen er ikke like stabil i høyere hastigheter, som en større og tyngre bil (kan slenge litt på seg). Samt den henger jo ikke all verden bra på veien med de mopedbreie dekkene.

 

Men ja.. Man får jo en hyundai accent for 5-15.000 med skilter og i "god hyundai stand", så for mange folk er dette nok en utmerket førstebil.

 

Ps. jeg hadde aldri kjøpt en selv, hehe..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...