Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med NextGentel kobling


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ..

 

Jeg sitter litt og roter med å få opp linja til nextgentel - installerte modem og registrerete det som angitt men får ikke kontakt.

 

Etter 50 minutt i kø for å få slå av en prat med teknisk support i nextgentel så kunne de fortelle meg at kvaliteten på linja inn til modemet mitt var dårlig - 2dB. Jeg ligger visst bare 750m fra en sentral så jeg burde få langt over 15dB. De klarte iallefall ikke å finne ut hva feilen var i farta men skulle sette opp senior-fyr til å se på det.

 

MEN - er det noen her som har noen smarte tips på hva det kan være?

 

Videre lurer jeg også på hvordan angrefristen fungerer på dette kjøpet? Over telefon ble jeg fortalt at angrefristen gjelder 14 dager etter mottatt angrefristskjema - skjemaet fikk jeg levert pr. mail dagen etter at jeg ringte og bestilte pakka, men så gikk det jo en hel måned før jeg fikk modemet levert og fant ut at linja var dårlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis retur/angreskjemaet ikke følger med i pakken har du et års angrefrist. Tror ikke det holder å sende det på mail.

 

Hvis du velger å beholde ngt kommer du kanskje opp på nettet om 2 måneder, hvis du er heldig.

Skrevet
Hvis retur/angreskjemaet ikke følger med i pakken har du et års angrefrist. Tror ikke det holder å sende det på mail.

Angreretten på 14 dager gjelder fra du mottok skjemaet. Om det er elektronisk eller ikke spiller ingen rolle. Det er gjort tilgjengelig for personen og da er de rettighetene forbrukere har listet opp i det skjemaet.

 

Se også Angrerett på tjenester for masse nyttig informasjon

Skrevet
Hei ..

 

Jeg sitter litt og roter med å få opp linja til nextgentel - installerte modem og registrerete det som angitt men får ikke kontakt.

 

Etter 50 minutt i kø for å få slå av en prat med teknisk support i nextgentel så kunne de fortelle meg at kvaliteten på linja inn til modemet mitt var dårlig - 2dB. Jeg ligger visst bare 750m fra en sentral så jeg burde få langt over 15dB. De klarte iallefall ikke å finne ut hva feilen var i farta men skulle sette opp senior-fyr til å se på det.

 

MEN - er det noen her som har noen smarte tips på hva det kan være?

 

Videre lurer jeg også på hvordan angrefristen fungerer på dette kjøpet? Over telefon ble jeg fortalt at angrefristen gjelder 14 dager etter mottatt angrefristskjema - skjemaet fikk jeg levert pr. mail dagen etter at jeg ringte og bestilte pakka, men så gikk det jo en hel måned før jeg fikk modemet levert og fant ut at linja var dårlig?

Er du sikker på at det var det det stå ang angrefrist? Rett tekst ville nok være at man har 14 dagers frist etter at varen/tjenesten er levert _når_ man også har motatt angrefristskjema. Har man ikke motatt slikt skjema er vel angrefristen 4. uker elns.

Skrevet
Er du sikker på at det var det det stå ang angrefrist? Rett tekst ville nok være at man har 14 dagers frist etter at varen/tjenesten er levert _når_ man også har motatt angrefristskjema. Har man ikke motatt slikt skjema er vel angrefristen 4. uker elns.

Fristen gjelder etter at angrefristskjema er mottatt. Ikke når tjenesten faktisk blir levert.

Se for øvrig URLen i min forrige post.

Skrevet (endret)

Joda ..

 

Det med angrefrist og slikt spiller forsåvidt ingen stor rolle - jeg er jo mer interessert i å få opp linja enn å begynne å bytte leverandør nå bare for å oppleve samme problem igjen hos noen andre.

 

MEN - kan en så lav kvalitet på linja skyldes noe jeg har gjort (kobla feil eller at montøren kanskje ikke gjorde en god nok jobb) eller er det rett og slett linja som kan være gammel?

 

Jeg ligger jo bare 750 meter unna sentralen - mistenker at det kan være feil en annen plass?

Endret av BareGjest
Skrevet

Din linje kommer nok opp 2-4dager etter at feilen er meldt. Feilen ligger på dslam kortet i sentralen- Når denne er feil, endrer montøren dslam posisjon og routing på linjen. Dersom du har 750 m til sentralen er dette er PORNO linje...skal ALDRI ha vært noe problem med den. Men da er det feil i sentralen som sagt, Eller en vakkel kontakt på inntakskabel i fordeler eller husstanden.

 

Når du har fått linjen opp igjen, tar du kontakt med ngt og ber dem teste linjen din med echo profil. Så skal du få se...

MEN når den er kommet oppigjen....Vurdeer adsl2+

 

je, den linjen din er misunnelig.... :thumbup:

Skrevet

Takk for reply ..

 

..da jeg sjekka linja rett før jeg dro hjemmefra fredag så var den faktisk opp - men greia er at de folka på ngt som holdt på å sjekke signalstyrken ved ulike hastigheter tydeligvis glemte å justere hastigheten opp igjen .. fordi nå står den på 70/70 :)

 

Blir ny telefon og venting i en time gitt ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...