Gå til innhold

Tips til farge laserprinter, printe dvd cover.


Anbefalte innlegg

I stedet for å stikke til kopisenteret for å få printet ut dvd cover, tenkte jeg rett å slett å innvestere i en farge laserprinter, men er litt usikker med dette multifunksjons greiene, om det virkelig er nødvendig og hvilken skriver jeg skal gå for.

Det eneste jeg kanskje kunne fått brukt var scanner, men er ikke livsnødvendig.

 

Kommer stort sett til å printe ut dvd cover, printe på plate kunne også vært aktuellt, ikke nødvendig.

Kvaliteten på dvd coverene er 1500x1000 men alle printerne oppgir sine tall i "dpi", har egentlig ikke fulgt så godt med på dette de siste 10 åra =) men hva skal til for å printe ut dvd cover i 1500x1000, som ser skikkelig bra ut?

 

Fant en fin på komplett

 

Oki C3200n 20/12 spm, 32MB 1200*600dpi, 250 ark kr 3995,-

Grensesnitt Hi-Speed USB, Ethernet 10/100Base-TX

 

Grensesnittet er også veldig interessant. Noen som har tips etc? Pris irrelevant, nei kanskje ikke helt, men vurderer en liten investering, ikke så altfor mye over dette eksempelet her.

 

Setter stor pris på all respons.

 

Mvh Torgeir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp har sett litt på den fargelaseren jeg også, den virker veldig bra, dessuten gjorde oki det ganske bra i en fargelaser test pcworld hadde for en stund siden, det var riktignok storebroren men dennne er vel ikke så veldig forskjellig. Tror den er ganske økonomisk i drift, det eneste jeg lurer på er hvor man får tak i bra fotopapir for fargelasere ?

Lenke til kommentar
jepp har sett litt på den fargelaseren jeg også, den virker veldig bra, dessuten gjorde oki det ganske bra i en fargelaser test pcworld hadde for en stund siden, det var riktignok storebroren men dennne er vel ikke så veldig forskjellig. Tror den er ganske økonomisk i drift, det eneste jeg lurer på er hvor man får tak i bra fotopapir for fargelasere ?

Hvordan fungerer

 

Oki C3200n 20/12 spm, 32MB 1200*600dpi, Nettverk, 250 ark kr 3995,-

 

kontra

 

HP Photosmart 8750 4800*1200dpi 19spm, A3+, Nettverk 4.295,-

 

fotoskrivere med patroner er vel noe bedre kanskje, men forbruket på farge patroner er vel høyt, dyr i drift?

 

Hvordan er kvalitenen på fargeutskrifter på disse to printerene?

 

Edit: Kan bruke google jeg også, bare litt lat =)

HP Photosmart 8750 vs Oki

Endret av sxxxe83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...