Gå til innhold

AGP i pci exp.?


w4zz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sorry for asking, men hvorfor ikke AMD64?

 

Best til spill: socket 939

Rett i det!

Men hvis du er svoren Intel-tilhenger, så kan jeg heller forstå det.

 

 

socket 478 er eldre enn 775, så 775 er å anbefale siden 478er på vei ut.

Har ikke hørt om noen P4 erstatter.

Northwood er forgjengeren til Prescott.

EMT64 er (hva jeg tror) støtte for 64-bit(altså ja, på ditt spørsmål).

Lenke til kommentar

OK, takk for svarene... da kan jeg komme meg videre! Ja er egentlig Intel tilhenger helt til jeg ble tvunget til og bruke min amd athlon :p

 

Men da trenger jeg litt hjelp til og velge et hoved kort for gaming. Bare ikke msi... og helst intel chipset. I875PE er brukt i cpl så jeg men er det noen bedre enn dette til gaming? For det er det beste brikkesettet til 478 har jeg fått tilsvar her på HW.no

Endret av w4zz
Lenke til kommentar

Hovedkort, ville egentlig anbefalt Intel chipset, men du får litt høyere ytelse på noen ting med nforce4, litt raskere minnetilgang sies det, iallfall hvis du bruker maks 2 RAM-brikker. Sånn totalt sett er Intel bedre mht kompatibilitet, bedre disk-kontrollere osv, så det er nok det beste når alt kommer til alt.

Abit AW8-MAX eller Gigabyte GA-8I955X Royal

nforce: Gigabyte GA-8N-SLI Royal

 

Men du må ha RAM som står i stil med resten :) Har du funnet noe du vil ha der? Kommer noe i butikkene snart som burde passe utmerket sammen med en så rå CPU: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312366&cks=PRL

Lenke til kommentar

Jeg har 1.5 Giga ram (3 512mb) pc3200 også har jeg AGP kort som jeg vil ta vare på pga det er et rått kort til gaming! ;) Så trenger da altså et hovedkort som støtter AGP og amd 64 4000+ (S939) nforce eller intel chipsett!

Endret av w4zz
Lenke til kommentar

det kortet jeg har er bra. det har fire ramslotter, støtter agp og s939, samt at detklokker bra også

 

DFI NF3 Ultra D agp

 

koster en drøy tusing. par det med en 3700+ og en god stillegående kjøler og overklokk litt, så får du en super spillemaskin

 

men da bør du kjøpe en ram brikke til ja, som også er å foretrekke med tanke på spilling framover

 

det er kun en ting som er kjipt med 4 rambrikker på amd kort, og det er at du må ha 2T på minnet i stede for 1T, som har litt å si ytelsemessig (benchmarks og sånt) mene den extra gigen med ram er helt klart en fordel med tanke på swapfila.

 

så mitt forslag føyer seg til amd64 gruppa.

 

edit: fsb på rammen vil sette seg automatisk på 333mhz med 4 brikker, men det setter du bare manuelt opp til 400 igjen uten problemer

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...