Gå til innhold

Notat program, database? FTP overføring


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg holder på å lage et program jeg kommer til å bruke på dataen på skolen, til å ta notater fra flere forskjellige fag...

 

Har nemmelig oppdaget at det funker ikke og ha det liggene i forskjellige word filer, det blir bare rot!

 

Det blir skrevet i Visual Basic.NET jeg kan språket og trenger ikke noen hjelp med det!

 

Men det jeg lurer på er hvilket format bør jeg bruke til å lagre notatene, eller skal jeg bare lagre alle i en txt fil.

 

Og så lurer jeg fælt på hvordan jeg kan bygge inn en ftp klient i programmet slik at det blir enkelt og lagre backup til ftp server?

 

Tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det er jo helt opp til deg selv:P Personlig ville jeg ha laget et enkelt og

greit format selv. Ville ha laget en variabel i f.eks. registeret som forteller

programmet hvor mange notater den har lagret. Deretter hadde jeg laget

en datatype som inneholdt en Size-variabel som forteller hvor mye tekst det

bestemte notatet inneholder, deretter ville jeg lagret teksten.

Det finnes et hav av muligheter å lagre data på så det er jo bare å velge.

 

Ftp har jeg dessverre ikke så bra peiling på, så vil ikke villede deg med

urett informasjon der.

 

mvh

Lenke til kommentar

Dersom du bruker XML standarden under lagring kan du nok spare en del tid. Siden de fleste nye programeringspråk inneholder ganske gode løsninger for XML håndtering. Du kan dele det inn på følgende måte:

 

En XML-fil som inneholder alt av innstillinger som lagres, og en oversikt over alle dokumentene du har skrevet, og en XML-fil for hvert dokument. Så kan du ha alt ha alt dette samlet i en fil, feks en ZIP fil eller lignende. (Så ser det litt ryddigere ut)

 

 

Vet ikke helt hvordan det er med VB.Net, men i Java er det utrolig enkelt å jobbe med XML, ZIP/JAR. Regner med VB.Net er minst like god her, siden dette er ganske viktige ting.

Endret av mar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...