Gå til innhold

Intel Extreme Edition 840 vs AMD X2 4800+


myhken

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

PCMark05 er (min ringe mening) en dårlig test av CPU/Chipset(Minnekontroller)/Minne, men forsåvidt en bra test av *hele systemet*.

PCMark04 er en god del bedre i så måte, men testen av "Graphics Subsystem" er en heller tvilsom affære (også min ringe mening).

Her testes jo i prinsipp skjermkort/NB og i liten grad CPU..

 

Det er vel noe som tyder på at enkelte grafikk-kort kommer gunstigere ut enn andre uten at det nødvendigvis har noen sammenheng med reell ytelse i spill eller andre tester..

 

Ref. sammenlikning av min score mot Myhken2:

post-222-1125791072_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekka mer på Orb, ser ut til at du har helt rett i at det er en tvilsom sak med grafikk-tester i 04. Søkte opp de beste der med Pentium D og 7800GTX, og alle jeg sammenligna mot hadde dårligere score enn 6600GT'n min på Graphics Memory testen. Men da vil jeg nesten si at PCMark05 er bedre for uformell sammenligning/ytelsesanalyse enn 04 er, hvis vi ser bort fra HDD-testene.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har en P4 3.7 Ekstreme Editon selv, og den lå på 50-60 grader, og hvis jeg brant en film hoppet den til 70..

 

 

Det var altfor mye, derfor kjøpte jeg en vapochill og nå jobber Cpu"en på minus 39 grader. Skal si deg at Cpu"en er helt anderledes,..

 

Du får høyt effekt tap ved høy varme!

 

Men det er ingen problem lengre.

 

 

 

:thumbup::thumbup::thumbup:

 

Go Strong, Go Intel EE

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Sjekka mer på Orb, ser ut til at du har helt rett i at det er en tvilsom sak med grafikk-tester i 04. Søkte opp de beste der med Pentium D og 7800GTX, og alle jeg sammenligna mot hadde dårligere score enn 6600GT'n min på Graphics Memory testen. Men da vil jeg nesten si at PCMark05 er bedre for uformell sammenligning/ytelsesanalyse enn 04 er, hvis vi ser bort fra HDD-testene.

Jeg tror at skal man sammenlikne score's i PCMark04 (eller PCMark05) så bør man ha samme grafikk-kort (og samme HD-"løsning")..

Det gjelder både mellom egne systemer og mellom sine egne systemer og andres.

Når det er sagt er det jo selvsagt om å gjøre å ha høyest mulig score.. :)

"Grafikk-testen" i PCMark04 virker jo rimelig "patetisk" til å være kodet av samme? "gjeng" som koder 3DMark-testene. Kan med fordel utelates.. alternativt kodes om.

Nå er det vel slik at PCMark05 skal ha rettet opp dette, men en del poster her (og i andre fora) tyder på at resultater fra testen bør taes med en klype salt.. ihvertfall inntil en "fixpack" (eller tre) er på plass.

 

PS.

Jeg synes fremdeles det er rart hvor dårlig resultat jeg får på "virus scan" i multithreaded test..(830d-systemet). Dette har ikke noe med "thermal throttling" å gjøre som vi først trodde.. da temp under hele testen lå/ligger på under 60 grader. Trolig (enda) en software-bug..

Upps!!

Dette har jo ingenting med trådens tema å gjøre?!.. Så overraskende.. :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...