Gå til innhold

Ukens tilbud på komplett, MSI 6800GT - godt kjøp?


stoney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er ikke store forskjellen mellom msi og andre som lager nvidia kort (ytelse så å si identisk, bundle varierer)

 

godt kjøp - ja.

 

til ca samme pris: x800pro (kanskje det var tilbudspris da jeg kjøpte til 1995,-)

+3-500: x800xl / x800pro (vivo kanskje litt mer)

-500(eller mer): 6600gt og x800gt (vet ikke om x800gt kommer med agp grensesnitt)

 

edit: kan nevne at 6800gt og x800xl gir nokså lik ytelse @stock hastigheter. de fleste 6800gt går lett opp i ultra hastighet (350/1000 -> 400/1100 and beyond) mens x800xl ikke klokker fullt så bra (iirc). 6800gt bruker mer strøm og vifta som følger med kan det hende bråker litt mer enn xl viftene.

Endret av charlie di meola
Lenke til kommentar
Er ikke helt inne i skjermkort for tiden, så jeg lurte på et par ting...

 

- Hvordan plasserer MSI seg i markedet, ifht. f.eks andre Nvidia-kort eller ATI-kort?

- Er MSI GeForce 6800GT 256MB et bra kjøp til den prisen?

- Noen som har tips til alternativer i den prisklassen (+/- 500)?

Hmm håper det for det er på vei i posten til meg..

 

Ble dog rimelig forbannet når jeg så at man kan få det 250 kr billigere andre steder (dog ingen av dem som har det på lager, i henhold til prisguiden i går.)

Har ikke opplevd at ukens tilbud har blitt konkurret ut på den måten før...

 

Vet ikke hva som ligger i bundelen til dette kortet, men kan poste det her når jeg forhåpentlig får det i posten i dag.

 

Har du tid til å vente 4-7 dager så kan du mao spare litt penger..

 

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19647

 

/vonGrepa

Endret av vonGrepa
Lenke til kommentar

Da var pakken (45*31*8 ! ) i hus og de første testene unna gjort.

 

Bundel:

En drøss med spill. Står full retail på XIII, Prince of Persia, Splinter Cell og Myst.

I tillegg la det en dvd med masse spill på, vet ikke om disse er full version eller ikke.. bla Black Hawk Down så jeg..

Har ikke testet noen av disse.. Hadde vel vært konge bundle om vi var i 2004 :-)

 

Har ikke rukket noe ordentelig spill testing av kortet.. skal oppdatere i kveld med intrykk etter å ha fått kjørt BF2 i noen timer...

 

Men fikk en deilig økning i 3Dmark 03 og 05

 

9800Pro

03 --> 5945

05 --> 2602

 

6800GT

03 --> 11425

05 --> 4884

 

Dette er uklokkede resultater på siste ATI/nVidia drivere.

 

NB: Kortet er stort, hadde 9800Pro IceQ som tok agp + pci slott, dette tar litt mindre av pci sloten, men du kan fortsatt glemme å bruke den til noe annet.

I tillegg er det ekstremt langt.. var så vidt jeg klarte å få på plass strøm og det stopper effektivt all sirkulasjon fra nedre til øvre del av kabinettet....

Men det ser ikke ut til at system/cpu temp har steget noe...

 

Alt i alt synes jeg første intrykket tyder på ett godt kjøp.

 

Edit: Har nå kjørt BF2 en stund og er absolutt fornøyd med resultatet. Ingen problemer med hakking og stuff lenger og kjører meg max aa og af i 1280*1024 pluss high på de fleste instillingene.

 

/vonGrepa

Endret av vonGrepa
Lenke til kommentar
Bestilte du fra Datasupply? Tok det lang tid?

Nope, jeg bestillte fra komplett og det tok som vanlig ganske lang tid.. bestillte rundt kl 07:00 på mandag og fikk det i dag..

 

Komplett satt på kortet i hvertfall 1,5 dag fra bestillingstidspunktet.

Okå!

 

Har du fått testa kortet noe videre? Fortsatt like fornøyd?

Lenke til kommentar
Bestilte du fra Datasupply? Tok det lang tid?

Nope, jeg bestillte fra komplett og det tok som vanlig ganske lang tid.. bestillte rundt kl 07:00 på mandag og fikk det i dag..

 

Komplett satt på kortet i hvertfall 1,5 dag fra bestillingstidspunktet.

Okå!

 

Har du fått testa kortet noe videre? Fortsatt like fornøyd?

 

Jepp, kjørte noen timer med bf2 i går og det fungerte helt knirkefritt.

Lenke til kommentar
Men er dette kortet tilsvarende det i topic? Asus har vel en tendens til å gjøre det på egen måte iforhold til andre produsenter..

Er ikke samme kortet, er ikke lenger på lager.

 

Dette kortet var dessuten BULK, dvs at du ikke får med noe spill eller andre ting.

 

Om de yter forskjellig er ikke så godt å si, teoretisk sett så burde de jo ikke gjøre det...

 

Ang størrelsen.. vanskelig så si, var vel 2-3 cm lenger enn 9800Pro HIS IceQ kortet jeg hadde.. men noe cm mål har jeg ikke..

 

/vonGrepa

Lenke til kommentar

Solgt ut, hvar det noen på denne tråden som kjøpte det?

 

1990 for 6800gt er grei ytelse for pengene, hele 300kr mindre. OM de er bulk eller ikke burdet strengt tatt ha null å si for de fleste hw.no forum brukere?, selv om det seff er morsomt å få med spill.

 

Har brukt Golden sample kortene fra Gainward de siste årene, der følger det ikke med en skieate.

msi kortet

 

1stk på lager her også

 

HEHE tar jeg ikke helt feil har de priset den beste modellen billigst, de har 128 "gamer" edition til en høyere pris :innocent:

 

:hmm: legger igjen merke til at Ultra\xt kortene ikke synker så mye i verdi, tipper de aldrig går under 3000kr mens gt\pro kommer til å havne helt nede på 1500kr

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Men er dette kortet tilsvarende det i topic? Asus har vel en tendens til å gjøre det på egen måte iforhold til andre produsenter..
Video Memory 256MB DDR3

Engine Clock 350MHz

Memory Clock 700 MHz(350MHz DDR)

Tatt fra MPX siden:

 

Trodde standard var 1000 og ikkje 700.

Og at 700 var DDR(1) og ikkje DDR3.

 

Håper noen kan bekrefte /avbekrefte dette.

Endret av Kløno
Lenke til kommentar
Men er dette kortet tilsvarende det i topic? Asus har vel en tendens til å gjøre det på egen måte iforhold til andre produsenter..
Video Memory 256MB DDR3

Engine Clock 350MHz

Memory Clock 700 MHz(350MHz DDR)

Tatt fra MPX siden:

 

Trodde standard var 1000 og ikkje 700.

Og at 700 var DDR(1) og ikkje DDR3.

 

Håper noen kan bekrefte /avbekrefte dette.

Standard er 350/1000 ja. Asus hadde et 6800GT kort med 128MB DDR1 minne (350/700) som ble solgt billig. Kan det være 256MB versjonen av dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...