Mouser Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Jeg har nå 1 pc uten OS (snart ferdigbygget) hvis jeg da instalerer samme XP som jeg har på en annen maskin, er dette da ulovligt? Eller betyr det bare at jeg ikke får alle oppdateringene automatisk?(disse finner man jo på nettet?) XP koster jo 750 spenn :/)
riktig Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Det er ulovlig ja. Microsoft har en veldig firkanta politikk på akkurat det der, dessverre.
Mouser Skrevet 31. august 2005 Forfatter Skrevet 31. august 2005 Så jeg må altså kjøpe en XP versjon? eller bryr ikke de seg noe særligt?
p@ge Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Så jeg må altså kjøpe en XP versjon? eller bryr ikke de seg noe særligt? ja du må nok kjøpe nytt ( du få ikke aktivert den gamle )
riktig Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 I følge loven må du nok det ja. Realiteten er derimot en helt annen.
pmarius Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 I utgangspunktet kan du jo installere en XP versjon på så mange maskiner du vil (det er ikke lovlig da), det vil ikke Ms oppdage. Men så snart du har aktivert en, så vil Ms oppdage at du allerede har aktivert denne lisensen, og du får ikke aktivert flere. Det som skjer da, er at de maskinene med XP installert, men ikke aktivert - de vil virke i 30 dager, og ikke etter det. Det er konsekvensen av å ikke aktivere.
baffen Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Så jeg må altså kjøpe en XP versjon? eller bryr ikke de seg noe særligt? Man spør ikke mamma om å snike seg ut om natten....
Black Star Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Man spør ikke mamma om å snike seg ut om natten.... Nei, men problemet her er at "mamma'n" (Microsoft) låser vinduet og kaster vekk nøkkelen når du har aktivert samme lisens på en annen maskin. Du får altså innstallert på flere maskiner, men uten å aktivere, så slutter den å virke etter 30 dager.
TheIlluminated Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 OEM-versjoner av XP har nå støttet flere systemer enn bare ett, trengte da å få kode fra MS Support, men var ikke noe problem, har gjort dette selv.
Admin'c Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 du får nok gi deg siden dette bryter retningslinjene
Jarmo Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 OEM-versjoner av XP har nå støttet flere systemer enn bare ett, trengte da å få kode fra MS Support, men var ikke noe problem, har gjort dette selv. Heh ! Og mitt navn er julenisse......
am3k Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Siden trådstarter har fått svar på sitt spørsmål og vi her ligger og vipper på #8 i retningslinjene stenger vi like godt denne tråden. Som sagt du har ikke muligheten til og bruke samme XP lisens på to pcer samtidig, les Windows XP sine lisensregler
Anbefalte innlegg