Gå til innhold

2 Pcer med 1 XP lisens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå 1 pc uten OS (snart ferdigbygget) hvis jeg da instalerer samme XP som jeg har på en annen maskin, er dette da ulovligt? Eller betyr det bare at jeg ikke får alle oppdateringene automatisk?(disse finner man jo på nettet?) XP koster jo 750 spenn :/)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så jeg må altså kjøpe en XP versjon? eller bryr ikke de seg noe særligt?

ja du må nok kjøpe nytt ( du få ikke aktivert den gamle )

Skrevet

I utgangspunktet kan du jo installere en XP versjon på så mange maskiner du vil (det er ikke lovlig da), det vil ikke Ms oppdage. Men så snart du har aktivert en, så vil Ms oppdage at du allerede har aktivert denne lisensen, og du får ikke aktivert flere. Det som skjer da, er at de maskinene med XP installert, men ikke aktivert - de vil virke i 30 dager, og ikke etter det. Det er konsekvensen av å ikke aktivere.

Skrevet
Så jeg må altså kjøpe en XP versjon? eller bryr ikke de seg noe særligt?

Man spør ikke mamma om å snike seg ut om natten....

Skrevet
Man spør ikke mamma om å snike seg ut om natten....

Nei, men problemet her er at "mamma'n" (Microsoft) låser vinduet og kaster vekk nøkkelen når du har aktivert samme lisens på en annen maskin. Du får altså innstallert på flere maskiner, men uten å aktivere, så slutter den å virke etter 30 dager.

Skrevet
OEM-versjoner av XP har nå støttet flere systemer enn bare ett, trengte da å få kode fra MS Support, men var ikke noe problem, har gjort dette selv.

Heh ! Og mitt navn er julenisse...... :whistle:

Skrevet

Siden trådstarter har fått svar på sitt spørsmål og vi her ligger og vipper på #8 i retningslinjene stenger vi like godt denne tråden.

Som sagt du har ikke muligheten til og bruke samme XP lisens på to pcer samtidig, les Windows XP sine lisensregler ;)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...