Gå til innhold

En utfordring til dere som _KAN_ windows XP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Utfordringen er : Hvem klarer å finne koordinatene til hvor media player skal åpnes (posisjon på windwos-desktoppen) og lage en .reg fil til meg som nullstiller dette , eller gjør at den åpnes på valgt plass (X,Y))

Grunnen er ganske egoistisk : Jeg kjører dual-view , og strekker desktoppen over til skjerm nr 2. Skjerm 2 er min prosjektør som jeg ser mye film på. Men når jeg skal bare se småting som klipp og slik så vil jeg ikke starte prosjektøren for dette. Så glemmer jeg å lukke windows mediaplayer og neste gang jeg skal se et lite klipp så ligger den å gjemmer seg på det andre skjermbildet. Jeg har prøvd "move" (høyreklikk på taskbar-ikonet , velg "move/flytt")funksjonen og nvidias verktøylinje (Send to display ->X) uten hell.

Lykke til for de som gidder! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Why aren't you using Ultramon?

Der tror jeg at jeg har sett en måte å lage en snarvei til forskjellige plasser å starte programmer, men det er for avansert.

Gjør heller:

Høyre musetast på tasklistikon, options, hotkeys, "move windows to next monitor", "Add hotkey". Selv bruker jeg CTRL-E for å flytte vinduer og CTRL-ALT-E til å deaktivere den andre skjermen. (Trengte det før når jeg kjørte begge skjermene på samme skjermkort)

Endret av JohndoeMAKT
Skrevet
Hei!

Utfordringen er : Hvem klarer å finne koordinatene til hvor media player skal åpnes (posisjon på windwos-desktoppen) og lage en .reg fil til meg som nullstiller dette , eller gjør at den åpnes på valgt plass (X,Y))

Grunnen er ganske egoistisk : Jeg kjører dual-view , og strekker desktoppen over til skjerm nr 2. Skjerm 2 er min prosjektør som jeg ser mye film på. Men når jeg skal bare se småting som klipp og slik så vil jeg ikke starte prosjektøren for dette. Så glemmer jeg å lukke windows mediaplayer og neste gang jeg skal se et lite klipp så ligger den å gjemmer seg på det andre skjermbildet. Jeg har prøvd "move" (høyreklikk på taskbar-ikonet , velg "move/flytt")funksjonen og nvidias verktøylinje (Send to display ->X) uten hell.

Lykke til for de som gidder! ;)

Heisann, jeg bruker den samme funksjonen og har ikke samme problemet.

Bare "aktiver knappene på tittel linjen" og systemmeny for vindu" i nview desktop manager (Brukergrensesnitt-fanen).

Da trykker du bare mediaplayeren du vil ha over til den andre skjermen med fanen "flytt til neste skjerm".

Husk også å huke av for "hindre at vinduer åpnes utenfor skjermen" (Vinduer-fanen) i nvidia desktop manager..

Litt rotete forklart, men er trøtt og skal legge meg nå.

Skrevet

Takker for så mange svar så kjapt ;) Men det er ingen som vet hvor koordinatene til windows media player finnes i regeisteret?

Mange gode løsninger ,men jeg kjører ingen verktøy i traybaren av prinsipp :)

Og en regfil er bare to museklikk å kjøre så er problemet løst.

Skrevet (endret)

Hvorfor ikke bruke overlay? Velg at skjerm nr. 2 skal vise fullskjerm video automatisk via skjermkortinstillingene. Du kan selv velge hvor du vil ha mediaplayeren din. Men den må være oppe, for ellers fryser bildet på skjerm nr. 2.

edit: litt usikker på om dette fungerer for prosjektor.

Endret av TCi
Skrevet

Du kan jo alltids bruke WinAmp.. Der har du video i eget vindu, som du kan maksimere til skjerm nr. 2 (eller projektoren), mens du har de andre vinduene bundet til dataskjermen din.. ;)

Skrevet
Mange gode løsninger ,men jeg kjører ingen verktøy i traybaren av prinsipp :)

Og en regfil er bare to museklikk å kjøre så er problemet løst.

Så kjør den på en slik måte at ikonet ikke dukker opp i traybaren da... :ermm:

Eller går prinsippet ut på "ingen funksjonalitet er kos" ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...