Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

Noen som kan si noe om hvordan kamera er beskyttet på 6270? Er det innfelt (isåfall hvor mye?)

5471146[/snapback]

 

Står med en i hånden her nå, vi fikk inn 5 stk til butikken i dag. Kameraet ligger ca 1,5 mm inn i telefonen med en sølvfarget kant rundt. Med andre ord, du kan legge den fra deg på et bord uten at det blir riper i kameraet!

 

-snubbel

5471164[/snapback]

 

Ja, kanten beskytter mot bord, hvis man kan si det på den måten, men det sitter utsatt til mot fingermerker og f.eks gjenstander i ei lomme.

 

At det skal være så vanskelig å lage et slags deksel man kan beskytte kameraet med! Det er snart 40 år siden man satte folk på månen, og teknologien har ikke stoppet siden det.

 

Med riper i kameraglasset blir billedkvaliteten nedsatt, enkelt og logisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste angående min 6270:

 

Jeg har ikke akkurat slitt den ut, siden den har vært ute på reise halvparten av de fire ukene jeg har hatt den.

 

Grunnet problemer med at den "frøs" når jeg brukte Galleriet, ble den 10.1 sendt til verksted for oppgradering. Nå, etter 2 uker, sier selger at serviceverkstedet i Bergen har sendt den videre til Nokia, visstnok for at hele pakka skal byttes ut, det vil da si i en ny telefon. Jeg leverte den nemlig inn komplett med eske, manualer, kabel, lader etc.

 

Vi var raskt enige om at det hjelper lite dersom jeg får en helt ny telefon, og den viser seg å ha samme firmware, kanskje med samme feil. Da kunne jeg jo like godt fått en ny telefon i butikken, i stedet for å sende den fra meg. Grunnen til at vi valgte å sende den inn, var nettopp for å unngå å få en telefon med samme firmware som den jeg hadde.

 

Regner med å få endelig svar på hva som skal skje innen kort tid.

 

I mellomtiden bruker jeg min SE W800i, og det skal bli vanskelig å venne seg til en telefon uten autofokus, for den tar virkelig gode bilder. Ikke uvesentlig, for jeg tar mye bilder med mobilen. Dilemmaet er at jeg alt i alt liker 6270 bedre.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Siste angående min 6270:

 

Jeg har ikke akkurat slitt den ut, siden den har vært ute på reise halvparten av de fire ukene jeg har hatt den.

 

 

Ehm... Hvorfor fikk du ikke ny fra forhandleren med en gang? Nokia har nye DOA-rutiner som gir forhandleren mulighet til å gi kunden ny telefon dersom det er under en uke siden kjøpsdato og feilen konstateres i butikken...

 

Jeg har testet alle de 10 N6270'ene vi har fått inn og ingen henger seg i Galleriet. Jeg har kontaktet de som har kjøpt denne modellen hos oss og de har ikke opplevet noe SW-feil i det hele tatt.

 

Synes det er rart at du ikke ble tilbudt en ny telefon - i hvert fall hvis du var tilbake hos forhandleren innen en uke.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Siste angående min 6270:

 

Jeg har ikke akkurat slitt den ut, siden den har vært ute på reise halvparten av de fire ukene jeg har hatt den.

 

 

Ehm... Hvorfor fikk du ikke ny fra forhandleren med en gang? Nokia har nye DOA-rutiner som gir forhandleren mulighet til å gi kunden ny telefon dersom det er under en uke siden kjøpsdato og feilen konstateres i butikken...

 

Jeg har testet alle de 10 N6270'ene vi har fått inn og ingen henger seg i Galleriet. Jeg har kontaktet de som har kjøpt denne modellen hos oss og de har ikke opplevet noe SW-feil i det hele tatt.

 

Synes det er rart at du ikke ble tilbudt en ny telefon - i hvert fall hvis du var tilbake hos forhandleren innen en uke.

 

-snubbel

5476079[/snapback]

 

 

Det gikk mer enn ei uke til jeg leverte inn telefonen, selv om det strengt tatt gikk under ei uke før jeg første gang ringte butikken og opplyste om feilen.

 

Som det framgikk av mitt innlegg, kunne jeg nok fått en ny telefon, men vi antok at denne ville ha samme firmware, og desto større sjanse for feil.

 

Jeg er en meget god kunde i angjeldende butikk, og de hadde nok ikke motsatt seg krav om ny telefon. Avgjørelsen ble gjort i overenstemmelse mellom meg som kunde og butikken. Jeg har derfor ingen grunn til å klandre selger.

 

Hvilke erfaringer andre kjøpere har hatt, var oss ukjent, og det var på den tid ikke solgt særlig mange av denne modellen. Jeg var også en av de første på dette forumet som kjøpte den. Det vil si både hos oss lokalt, og nasjonalt.

 

Dette kommer i tillegg til det faktum at det tross alt er mest feil på de første mobilmodellene, før eventuelle oppgraderinger foreligger. Det er ikke for ingenting at firmwareoppgraderinger ofte trengs, både for Nokia og andre merker.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Er det vanlig at forhandlerne tester telefonene?

Trodde kundene hadde krav på en ubrukt telefon når de kjøper ny.

5476365[/snapback]

 

Hei!

 

Nei, det er ikke vanlig. Vi gjør det kun når vi har fått opplysninger om at en modell kan ha en standardfeil. Vi tar da på hansker (faktisk!), putter inn et uregistrert SIM-kort og tester den spesifike funksjonen det måtte gjelde.

 

Årsaken til at vi gjør dette er faktisk SonyEricsson K750. Da den kom for snart et år siden, var det veldig mange som hadde problemer med den. For å unngå at kundene fikk telefoner med feil på, valgte vi å gjøre kategorisk testing av dem før vi solgte dem. Vi endte opp med å returnere ca 20% av telefonene fra det første partiet.

 

Jeg skjønner skepsisen, men samtidig må jeg si at jeg som kunde heller vil at en kyndig person skal teste telefonen jeg kjøper, enn å risikere å måtte tilbake med telefonen på grunn av standardfeil...

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Er det vanlig at forhandlerne tester telefonene?

Trodde kundene hadde krav på en ubrukt telefon når de kjøper ny.

5476365[/snapback]

 

Hei!

 

Nei, det er ikke vanlig. Vi gjør det kun når vi har fått opplysninger om at en modell kan ha en standardfeil. Vi tar da på hansker (faktisk!), putter inn et uregistrert SIM-kort og tester den spesifike funksjonen det måtte gjelde.

 

Årsaken til at vi gjør dette er faktisk SonyEricsson K750. Da den kom for snart et år siden, var det veldig mange som hadde problemer med den. For å unngå at kundene fikk telefoner med feil på, valgte vi å gjøre kategorisk testing av dem før vi solgte dem. Vi endte opp med å returnere ca 20% av telefonene fra det første partiet.

 

Jeg skjønner skepsisen, men samtidig må jeg si at jeg som kunde heller vil at en kyndig person skal teste telefonen jeg kjøper, enn å risikere å måtte tilbake med telefonen på grunn av standardfeil...

 

-snubbel

5477095[/snapback]

Skjønner nå hvorfor dere gjør det.

Og på en måte er det bra også.

(Dere slipper en god del missfornøyde kunder)

 

Men hvilken/hvilke påvirkninger får dette for

batteriet?

Bruker dere ett eget batteri??

 

Snakkes så mye om riktig første gangs ladning

av mobil batterier.

De er jo ikke akkurat langt levende som de er :tease:

 

Og som ett generelt spørsmål:

Er det så nøye å lade batteriet i x antall

timer i x antall ganger for å få ett

opptimalt batteri?

Lenke til kommentar

Men hvilken/hvilke påvirkninger får dette for

batteriet?

Bruker dere ett eget batteri??

Vi bruker som regel 1 batteri på alle telefonene, men dette er for å unngå ta av plasten på alle batteriene.

Snakkes så mye om riktig første gangs ladning

av mobil batterier.

De er jo ikke akkurat relt spørsmål:

Er det så nøye å lade batteriet i x antall

timer i x antall ganger for å få ett

opptimalt batteri?

5477915[/snapback]

 

Telefoner som selges i dag har stort sett lithium-ion- eller lithium-polymer-baserte batterier. Disse trenger ikke å lades helt opp og helt ned slik Nikkel-Kadmium- og Nikkel-Metall-Hydrid-baserte batterier måtte. Det er en "gammel" myte at man må lade opp og ned så og så mange ganger. Dessverre er det fremdeles mange selgere som ikke har fått med seg denne forandringen.

 

Når det gjelder nye batterier så er det én ting de tar skade av: ikke å bli brukt! Hvis du lar et li-ion/li-polymer-batteri ligge ubrukt og utladet, vil det tape kvalitet. Det er derimot ikke noe skadelig å lade det før det er tomt eller å stoppe ladingen før det er 100% ladet.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Og som ett generelt spørsmål:

Er det så nøye å lade batteriet i x antall

timer i x antall ganger for å få ett

opptimalt batteri?

Fikk følgende svar fra Nokia da jeg spurte de om det samme forleden:

La oss sitere fra foreksempel Nokia N70 mobil sin brukermanual Kapitel Batteriinformasjon: " Du må lade opp og lade ut batteriet fullstendig to til tre ganger før du oppnår optimal ytelse." Dette sier at du lader batteri opp og bruker batteri til tomt 2-3 ganger når du tar batteriet i bruk.

 

Dette teori av 16 timers ladning er fra tidene når batteri teknologi var annerledes.

 

Vi anbefaler fullt ladning, kopler fra lader når færdig, bruk til tomt, gjenta 2-3 ganger.

Lenke til kommentar
Fikk følgende svar fra Nokia da jeg spurte de om det samme forleden:
La oss sitere fra foreksempel Nokia N70 mobil sin brukermanual Kapitel Batteriinformasjon: " Du må lade opp og lade ut batteriet fullstendig to til tre ganger før du oppnår optimal ytelse." Dette sier at du lader batteri opp og bruker batteri til tomt 2-3 ganger når du tar batteriet i bruk.

 

Dette teori av 16 timers ladning er fra tidene når batteri teknologi var annerledes.

 

Vi anbefaler fullt ladning, kopler fra lader når færdig, bruk til tomt, gjenta 2-3 ganger.

5479034[/snapback]

"Nokia Service Professional"? Hvis de er så professjonelle, hvorfor kan de ikke lære seg å skrive ordentlig norsk? :p

Lenke til kommentar
Noen andre som har fått med seg siste nytt? :cry:

 

Ifølge jannyman på mobile-review.com:

 

6280 has now officially been delayed till Q1 here in Finland.Means it wont be out until march.Maybe late march..Early april.. 

 

http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/6280/

 

Har nesten ikke ord jeg... unntatt BLÅmandag kanskje! :mad:

5484181[/snapback]

Hehe, shocker...

 

6280 går nok inn i historien som en av Nokias største flopper med hensyn til levering. Fra november til april... brukbar utsettelse det. Mobilen er ikke akkurat hot lenger når den kommer.

 

Jaja, samme for meg - og for flere og flere andre - nå venter vi bare på N80. Får satse på at det ikke blir samme visa. Man vet jo aldri med Nokia...

Lenke til kommentar

Voluz: Det står 1. kvartal 2006, altså ikke april. Den ble ikke utsatt fra november, den ble utsatt fra siste dag i desember som er siste dag i kvartalet den skulle komme. Trenger ikke gjøre det verre enn det er.

 

Og ja, utrolig leit med denne forsinkelsen. Kan ikke tenke meg noe annet enn at Nokia taper mye på dette.

Lenke til kommentar

Her er en ny test på russiske Mobile Review.

 

Testen er en samletest for 6270 og 6280, som alltid ledaget av mye bilder. Den omtaler hovedsaklig 6280, men angir forskjellene mellom de to modellene. Ellers er det jo mye samme telefon.

 

Det er både bilder av 6280, menyene, samt en del kameraprøver. Sistnevnte må ha vært en prøvelse i seg selv, for i det siste har det vært ca 30 minusgrader i Moskva.

 

http://www.mobile-review.com/review/nokia-6270-6280-en.shtml

Lenke til kommentar
Noen andre som har fått med seg siste nytt? 

 

Ifølge jannyman på mobile-review.com:

 

6280 has now officially been delayed till Q1 here in Finland.Means it wont be out until march.Maybe late march..Early april..

 

http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/6280/

 

Har nesten ikke ord jeg... unntatt BLÅmandag kanskje! 

 

At ankomstdatoen nå er endret til 1q 2006 trenger jo ikke og bety så mye.

De kan jo ikke ha 4q 2005 stående på sidene sine når denne perioden er forbi.

Så at de har endret den betyr nok ikke i dette tilfellet at mobilen kommer i mars.

 

Noen som har bestilt telefonen fra nettbutikk og hørt noe emr derfra? Vet at mange nettbutikker hadde 20-25 jan...

Endret av Sondre05
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...