orginal Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Ja. Starta med å lage en liten partisjon til å legge den nye windowsen på (64-bit). Da det var gjort viste det seg at en nødvendig dll. fil hadde forsvunnet under operasjonen, så min vanlige windows ikke starta opp. Heldigvis hadde jeg allerede brent ut 64-bitversonen så jeg instalerte den istedet. Det funka greit (selv om maaange programmer ikke funker på den...). Men, når jeg starter opp maskina kommer det opp en meny der jeg kan velge mellom 64-bit windows og vanlig xp. Uansett hva jeg velger starter den opp 64'en. Jeg hadde jo planlagt å ha begge to, men er ikke det mulig? Må jeg formatere begge systemdiskene mine for så å legge inn vanlig windows på en av de igjen for å få vanlig verson igjen? Trenger virkelig hjelp nå
Pey'J Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Først så kan du sjekke fila boot.ini. Denne inneholder stien til de Windows-installasjonene som du kan velge mellom under oppstart av maskinen. F.eks. ser den slik ut hos meg: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\XP [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\XP="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect Hos deg kan det virke som om Win64 sin sti ligger under begge valgene. boot.ini ligger oftest på c:\ Finner du den ikke, kan den nås på følgende måte: Start | Kontrollpanel | System | Avansert | Innstillinger (under "Oppstart og..." | Rediger Hvis du ikke finner ut av det/får det til, kan du prøve å reparere installasjonen av 32bit'en...
orginal Skrevet 1. september 2005 Forfatter Skrevet 1. september 2005 Takk for tipset! Tror det skal funke å reparere windowsen ja, men da jeg skulle gjøre det dumpet jeg bort i et annet problem: For å få lov til å reparere windowsen, må jeg skrive inn administator-passord. Men har ikke noe slikt passord. Jeg etterlot det feltet blankt sist jeg inst.. Er det noe standard passord som automatisk blir opprettet av windows? Det funker jo ikke å ikke skrive inn noe...
orginal Skrevet 1. september 2005 Forfatter Skrevet 1. september 2005 Ingen? Trenger egentlig hjelp fort Har nemlig ett dokument på en av mappene fra den brukeren min på 32-bit windowsen. Og for å få tilgang på den må en være pålogget, noe som ikke er mulig da jeg ikke får startet opp windowsen med rette bruker . Er det mulig å få tilgang på slike mapper på andre måter??
Pey'J Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 (endret) Jeg etterlot det feltet blankt sist jeg inst. Så la det være blankt, da! Trykk kun enter. Er det mulig å få tilgang på slike mapper på andre måter? Dette er en vanlig problemstilling og svaret finner du her: Problemer i Windows? Les her! Endret 2. september 2005 av HappyRay
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå