Jump to content
Sign in to follow this  
Cloud

Spørsmål rundt det å style/senke en Golf III

Recommended Posts

Har en Golf 3 fra 1992. Den er allerede senket, men siden jeg skal bytte dempere og fjærer har jeg lyst til å senke den makimalt. Så hvor mye kan jeg faktisk senke bilen? Bilen vil bli brukt på vinteren også, så det må tas med i beregningen.

har også lyst til å sette på en ny front fanger og sidekjørt. Noen som har noen tips? (Vil dette se teit ut med orginal bakfanger)?

 

Har sett på noen senkesett her, og fant noen billige greier. Men de jeg fant som passet til min bil (1992 1,8gl) var på 60mm. Mye eller lite?

 

Trenger også bakre eksosanlegg. Har hørt at dette er dyrere å kjøpe orginalt, en å kjøpe "effektanlegg". Stemmer dette?

Hvis det gjør det, hvilke deler trenger jeg da? Har sett litt på biltema og der var det nok å velge i!

Håper at noen kan hjelpe lille frustrerte meg litt med å finne frem til hva jeg trenger av deler.

Share this post


Link to post

Har aldri hørt folk snakke om mer enn 60mm senking, så jeg skulle tro at det er max.

Senking av bil i et land som Norge med snø og slaps er tull etter min mening, men du tror det skal gå med 60mm

Share this post


Link to post

trur 40-45mm holder, med tanke på fartsdomper, snø, ferister samt dårlige veier.

ang eksosanleggene ifra biltema kan man ikke akkurat kalle det effektanlegg, da de har temmelig org spesifikasjoner trur heller ikke at de er rustfrie..

kjøp heller et simonsen anlegg ifra thorsov/bilextra istedenfor, du får ikke så mye mere effekt men mere grom lyd.

Share this post


Link to post

Får senka Golf III 80mm osv, men da bør en vel begynne å valse hjulbuene osv.. Mener jeg har sett Golfer med 100m senkesett og. Et justerbart senkesett er kanskje ikke så dumt, så kan du justere utifra kjøreforholdene.. :)

 

Golfen min er iflg papira senka 30mm fremme og bak. Bak syns jeg det er nok (subber om jeg har vekt bak), fremme kunne den godt vært senka 15mm til. Se signaturen min for bilder.

 

Når det gjelder styling, sjekk ut;

www.norskbildelesenter.no

www.autospar.no

www.powerzone.no

www.maxam-tuning.no

www.superstyling.no

www.styling-tech.no

www.eyecandyracing.no

Share this post


Link to post

du får senkesett til golf III som er justerbart fra 30-120. de er justerbart i både stivhet og høyde, noe som er greit å ha når du senker mye så du slipper subbing. valsing koster som regel ikke mer enn 3-500 kr skjermen, men får du lånt ei valse så er det ikke noe problem å gjøre det selv, men ikke overdriv valsinga da m etallet kan sprekke og da må du sveise hjulbuene. ei valse kan du få kjøpt for ca 2500kr.( brukt)

 

når det gjelder styling så tar du jo vare på orginalfdangherne slik at du kan sette de på om vintern. stylingfangere går nesten altid i stykker på vintern uansett om du vil det eller ikke. bakfangern kan du kjøpe en såkalt add-on fanger som du limer/skrur eller popper fast i orginal fangern. ser faktisk ganske bra ut.

 

med 17" felger, 205 dekk og rett innpress så skal det ikker være noe problem med ca 90mm i senking uten valsing. en kamerat har en III`er som er senka 110mm med 17`s men den innerste kanten på skjærmen er bretta inn. dette gjør du selv med gummiklubbe. lakken kan sprekke men du må jo lakkere fangerne og slikt uansett så skjermene kan du jo kanskje ta med det samme? hør med et bilverksted hva de skal ha for valsing. ta med felgene og juster senkinga på det du skal ha og de ordner resten.

Share this post


Link to post

det kommer an på hvor mye du valser. vist du bare bretter inn den siste kanten på skjermen kan det hende at du berger lakken. men lakken kan sprekke, men valser du hele hjulbuen slik at den blir breiere så må du nok regne med å måtte lakkere etterpå ja.

Share this post


Link to post

Takker så meget for de linkene "Marvil". Var mye godsaker til kjerra. Kunne gidt tenke meg at min Escort så slik ut:

 

Angående den senkingen så mener jeg at det er lite vits da det er så mange fartsdumper (ihvertfall i Stavanger omrpådet) at det er nærmes en pest og plage for eiere av senkede biler. :no:

post-133-1125521597_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Om du ikke senker bilen for mye, så er ikke fartshumper spesielt farlig. Fartsgrensen på stedet er jo uansett lav fra før. Om du i tillegg kjøper justerbart, så kan du selv finne den perfekte kombinasjonen for Stavanger.

 

Har forøvrig kjørt min noen turer i og rundt Stavanger. Gikk for det meste greit, men de JÆVLA to-delte humpene må være det minst gjennomtenkte jeg noen gang har sett. Var en hump på hver side, så ingenting i midten, i tillegg til at det er jævli høye og bratte. Når veien ikke er spesielt bred, så kan man ikke kjøre spesielt skeivt over dem heller. Laga litt kø når jeg stod og venta på at det ble klart i motsatt retning.. :p Litt fløyting ble det, men da var det ut med hånda og lage thumbs-up.. :)

Share this post


Link to post

Hater selv disse fartsdumpere du nevner "Marvil", kjører selv bare midt på veien da, hvis det ikke er noen bilister i motsatt kjørerettning.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...