Gå til innhold

hvordan få katodene til å sitte? (se side 2)


Anbefalte innlegg

Det skal jeg si deg funker! :D :D :D

Har likevel høytt. mine rett ved siden av kabinettet, må slå ned på sensen på sound controller for at det ikke skal stå på konstant... Den er veldig følsom til lyd syns jeg :)

Oxo hvis du har to invertere og en eller to katoder på hver av disse, så kan du sette på "FLASH" på sound controllen, og da blinker de sån at først de på den ene inverteren oxo på den andre :D

Har aldri sett dette men Sikkert gøy :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal jeg si deg funker! :D :D :D

Har likevel høytt. mine rett ved siden av kabinettet, må slå ned på sensen på sound controller for at det ikke skal stå på konstant... Den er veldig følsom til lyd syns jeg :)

Oxo hvis du har to invertere og en eller to katoder på hver av disse, så kan du sette på "FLASH" på sound controllen, og da blinker de sån at først de på den ene inverteren oxo på den andre :D

Har aldri sett dette men Sikkert gøy :p

ja det med "2" inventere har jeg lest om ;)

 

man kan skru av"lyd greia" eller? og kan man skru av og på selve katodene med den? og til slutt.. er den vanskelig å sette inn? hørte man måtte borre noen hull eller noe i "dekselet" forran en 5.25 brønn... men har jo borre klart så tvi tvi ;)

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Du kan gjøre som du vil med den ja:) Skru av, skru på, sound controll, flash...

jeg veit ikke noe med det jeg har bre limt den inni kabinettet.... Gadd ikke fikse på det... Dessuten har jeg alltid døra oppe så da er det like greit å ha den inni der... Men trur det skal gå ganske greit, er jo bare å borre hull og sette inn :yes:

på den controllen er det no skruer du skal skru ut når du skal sette den inn i hullet du har borra.. da skal den ene delen(den store boksen) på innsiden og fronten på controllen på utsia, for da blir lixom det du har skjørt hull i i mellom og da rører det seg ikke :D

Vertfall så jeg har forstått det da...

Lenke til kommentar
Du kan gjøre som du vil med den ja:) Skru av, skru på, sound controll, flash...

jeg veit ikke noe med det jeg har bre limt den inni kabinettet.... Gadd ikke  fikse på det... Dessuten har jeg alltid døra oppe så da er det like greit å ha den inni der... Men trur det skal gå ganske greit, er jo bare å borre hull og sette inn :yes:

på den controllen er det no skruer du skal skru ut når du skal sette den inn i hullet du har borra.. da skal den ene delen(den store boksen) på innsiden og fronten på controllen på utsia, for da blir lixom det du har skjørt hull i i mellom og da rører det seg ikke :D

Vertfall så jeg har forstått det da...

okay.. takker for svar ;) gleder meg til neste lan :p kom vist på et siste spørsmål.. de ledningene som følger med katodene er de "lange".. har et tt tsunami dream altså et midi tower.. og skal ha inventeren ca mitt i (i et 5.25 spor).. men er ledningene lange nokk så de rekker ned i bunn?? regner med det jeg ;) men så de solgte kjøte ledninger :)

 

lre.. hva med å sette den inn i pc en?.. hvis du ikke har fikse et windu.. :yes:

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Da er det bare akkurat... ville anbefalt å kjøpe ekstra kabel jeg men.... de er ikke så lange... Eller du kan jo se selv, kabelene er ca. 27-30cm.. Men skal nok gå :) For den ledningen fra inverteren og til controllen er jo en god del den og ;)

ok.. men tror det skulle gå.. hvis jeg legger inventeren ca i mitten.. og passer på at katode enden(med ledning) vender mot inventere så ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ja da er jeg endelig ferdig med årets "make over " av pc en..

 

katodene fra sunbeam lyste drit pent og sound-controllen funker perfekt!

veldig positivt overasket over den ;)

 

takk til alle som svarte i denne tråden :)

bilder? vi vil se resultatet vet du.... :p

er bare det at kamera er ganske så herpa.. men klarte å få tatt et bilde.. men ble skikkelig dårlig, vinkel, lys forhold ja alt :blush:

 

men men... :blush:

Lenke til kommentar
ja da er jeg endelig ferdig med årets "make over " av pc en..

 

katodene fra sunbeam lyste drit pent og sound-controllen funker perfekt!

veldig positivt overasket over den ;)

 

takk til alle som svarte i denne tråden :)

bilder? vi vil se resultatet vet du.... :p

er bare det at kamera er ganske så herpa.. men klarte å få tatt et bilde.. men ble skikkelig dårlig, vinkel, lys forhold ja alt :blush:

 

men men... :blush:

:!:

 

Sorry, men har aldri sett noen som har hatt lyset slik før. De aller fleste pleier å ha det skjult.

 

Hvorfor har du tatt av den fine frontdøra?

 

Er det ikke meninga det sound controller skal stå i en floppy rom?

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
ja da er jeg endelig ferdig med årets "make over " av pc en..

 

katodene fra sunbeam lyste drit pent og sound-controllen funker perfekt!

veldig positivt overasket over den ;)

 

takk til alle som svarte i denne tråden :)

bilder? vi vil se resultatet vet du.... :p

er bare det at kamera er ganske så herpa.. men klarte å få tatt et bilde.. men ble skikkelig dårlig, vinkel, lys forhold ja alt :blush:

 

men men... :blush:

:!:

 

Sorry, men har aldri sett noen som har hatt lyset slik før. De aller fleste pleier å ha det skjult.

 

Hvorfor har du tatt av den fine frontdøra?

 

Er det ikke meninga det sound controller skal stå i en floppy rom?

hehe, er ikke noen sted å gjemme de... liker personlig best å ha de gjemt.. har også en etch på ruta. og den hadde vært mye mye penere om katoden var gjemt.. men men.. ps.. flere venner av meg har katodene så de syns.

 

døra måtte av pga vifte styringa :roll: hadde ikke noen mulighet til å få de nye viftene(papst og mist) til å funke uten vifte styring(mangla 3 pin kontakter) så måtte ta av døra... men har den så klart fortsatt:) men i "real life" syns jeg det ser mye bedre ut en på bildet!! selv om døra er av.. vifte styringa lyser så bra så:D og kommer mer luft til 120mm vifta i front+ at lyden til souncontrollen muligens kommer litt bedre til..

 

nei den soundcontrollen må borres til selv.. og disketstasjonenen ble litt snau.. klarte å få den litt skeiv når jeg saga ut... men skal muligens gjøre et nytt forsøk :tease:

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
hehe, er ikke noen sted å gjemme de... liker personlig best å ha de gjemt.. har også en etch på ruta. og den hadde vært mye mye penere om katoden var gjemt.. men men.. ps.. flere venner av meg har katodene så de syns.

 

døra måtte av pga vifte styringa :roll:  hadde ikke noen mulighet til å få de nye viftene(papst og mist) til å funke uten vifte styring(mangla 3 pin kontakter) så måtte ta av døra... men har den så klart fortsatt:) men i "real life" syns jeg det ser mye bedre ut en på bildet!! selv om døra er av.. vifte styringa lyser så bra så:D og kommer mer luft til 120mm vifta i front+ at lyden til souncontrollen muligens kommer litt bedre til..

 

nei den soundcontrollen må borres til selv.. og disketstasjonenen ble litt snau.. klarte å få den litt skeiv når jeg saga ut... men skal muligens gjøre et nytt forsøk :tease:

Kan du ikke sette katodene som slikt som bilde under. Har samme kabinett og har de selv slik. Så jeg snakker om erfaring.

 

Kan du ikke bare sette viftestyringen lenger inn da? blir kanskje ikke så_veldig_fint, men da går i alle fall døren på.

 

Edit: Glemte bilde :roll:

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
hehe, er ikke noen sted å gjemme de... liker personlig best å ha de gjemt.. har også en etch på ruta. og den hadde vært mye mye penere om katoden var gjemt.. men men.. ps.. flere venner av meg har katodene så de syns.

 

døra måtte av pga vifte styringa :roll:  hadde ikke noen mulighet til å få de nye viftene(papst og mist) til å funke uten vifte styring(mangla 3 pin kontakter) så måtte ta av døra... men har den så klart fortsatt:) men i "real life" syns jeg det ser mye bedre ut en på bildet!! selv om døra er av.. vifte styringa lyser så bra så:D og kommer mer luft til 120mm vifta i front+ at lyden til souncontrollen muligens kommer litt bedre til..

 

nei den soundcontrollen må borres til selv.. og disketstasjonenen ble litt snau.. klarte å få den litt skeiv når jeg saga ut... men skal muligens gjøre et nytt forsøk :tease:

Kan du ikke sette katodene som slikt som bilde under. Har samme kabinett og har de selv slik. Så jeg snakker om erfaring.

 

Kan du ikke bare sette viftestyringen lenger inn da? blir kanskje ikke så_veldig_fint, men da går i alle fall døren på.

 

Edit: Glemte bilde :roll:

sånn jeg tenkte å ha det.. men ble rett og slett for trang.. bak er 120 vifta i veien. og på toppen er psu en i veien.. så :thumbdown: men! har flytta på den katoden nå, nå ligger den "bak" den lille stanga(som de lå under på bilde) ble mye bedre:) men lurer på en liten ting til.. :blush: brukte de borrelåsene som fulgte med helt til å går da rett og slett katoden datt av :ermm: hadde feste den skikkelig men den datt bare av.. så har satt på større borrelåser nå, kjøpt på clasern :D men er det fare for statisk el i borrelåsene eller noe sånt? bare en sprø tanke jeg kom med.. :blush:

 

og en liten ting til. nå sitter den ene katoden(borrelåsen ) så og si under psu en.. like ved psu vifta(12cm), dog ikke under men er ikke lang fra, så det jeg lurer på er om "varmen fra psu kan få"limet" på borrelåsen til å "ja, bli dårlig?)..

 

takk for svar :yes:

 

ps. zevs :p Gudbrandsen er et fint navn.. kremt kremt ;)

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
sånn jeg tenkte å ha det.. men ble rett og slett for trang.. bak er 120 vifta i veien. og på toppen er psu en i veien.. så :thumbdown:  men! har flytta på den katoden nå, nå ligger den "bak" den lille stanga(som de lå under på bilde) ble mye bedre:) men lurer på en liten ting til.. :blush:  brukte de borrelåsene som fulgte med helt til å går da rett og slett katoden datt av :ermm: hadde feste den skikkelig men den datt bare av.. så har satt på større borrelåser nå, kjøpt på clasern :D  men er det fare for statisk el i borrelåsene eller noe sånt? bare en sprø tanke jeg kom med.. :blush:

 

og en liten ting til. nå sitter den ene katoden(borrelåsen ) så og si under psu en.. like ved psu vifta(12cm), dog ikke under men er ikke lang fra, så det jeg lurer på er om "varmen fra psu kan få"limet" på borrelåsen til å "ja, bli dårlig?)..

 

takk for svar :yes:

 

ps. zevs :p Gudbrandsen er et fint navn.. kremt kremt ;)

Bra at du fikk fixet det.

 

Nei, Jeg tror ikke det er noen stor fare for statsik elektrisitet med borrelås. Da tviler jeg på at dette hadde fulgt med katodene.

 

Varmen kan kanskje "smelte" limen slik at den blir dårlig, men da er det jo bare å finne frem litt ny borrelås. Borrelås er jo ikke dyrt.

 

PS: Heter du og Gudbrandsen? Skål! :fun:

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
sånn jeg tenkte å ha det.. men ble rett og slett for trang.. bak er 120 vifta i veien. og på toppen er psu en i veien.. så :thumbdown:  men! har flytta på den katoden nå, nå ligger den "bak" den lille stanga(som de lå under på bilde) ble mye bedre:) men lurer på en liten ting til.. :blush:  brukte de borrelåsene som fulgte med helt til å går da rett og slett katoden datt av :ermm: hadde feste den skikkelig men den datt bare av.. så har satt på større borrelåser nå, kjøpt på clasern :D  men er det fare for statisk el i borrelåsene eller noe sånt? bare en sprø tanke jeg kom med.. :blush:

 

og en liten ting til. nå sitter den ene katoden(borrelåsen ) så og si under psu en.. like ved psu vifta(12cm), dog ikke under men er ikke lang fra, så det jeg lurer på er om "varmen fra psu kan få"limet" på borrelåsen til å "ja, bli dårlig?)..

 

takk for svar :yes:

 

ps. zevs :p Gudbrandsen er et fint navn.. kremt kremt ;)

Bra at du fikk fixet det.

 

Nei, Jeg tror ikke det er noen stor fare for statsik elektrisitet med borrelås. Da tviler jeg på at dette hadde fulgt med katodene.

 

Varmen kan kanskje "smelte" limen slik at den blir dårlig, men da er det jo bare å finne frem litt ny borrelås. Borrelås er jo ikke dyrt.

 

PS: Heter du og Gudbrandsen? Skål! :fun:

jau seff heter jeg og det :fun:

 

njaa. men litt kjipt er det å bytte hver dag:P hehe men får håpe de fra clasern holder litt lenger ;)

Lenke til kommentar

aa faen :realmad: nå datt netopp den ene katoden ned igjen! aa... blir så lei av å opne opp døra får å sette de på!! hva kan jeg gjøre får å få satt den skikkelig på? er selve borrelåsen som detter av(den som er festa på kabinette)..

 

:hmm: håper noen har noen tips :D kanskje de ikke sitter så bra på den stanga? får prøve å sette den et annet sted ;)

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
aa faen :realmad: nå datt netopp den ene katoden ned igjen! aa... blir så lei av å opne opp døra får å sette de på!! hva kan jeg gjøre får å få satt den skikkelig på? er selve borrelåsen som detter av(den som er festa på kabinette)..

 

:hmm: håper noen har noen tips :D kanskje de ikke sitter så bra på den stanga? får prøve å sette den et annet sted ;)

Strips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...