Gå til innhold

Hjelp til valg av DFI hovedkort


Berrern

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er i ferd med å oppgradere til 64 bits CPU, og trenger i den forbindelse et hovedkort.

 

Har alltid hatt lyst på DFI-kort, og har bestemt meg for å kjøpe det nå. Her er kortene jeg har funnet:

 

- DFI LANPARTY UT nF4 ULTRA-D, nF4 Ultra, Socket-939,S-ATA, GbLAN, Fw, PCI-Express (1 283,-)

- DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D, nForce4 SLI Socket-939, S-ATA, GbLAN, Fw, DDR, PCI-E (1 595,-)

- DFI LANPARTY nF4 SLI-DR, nForce4 SLI, Socket-939, S-ATA, GbLAN, Fw, DDR, PCI-E (1 856,-)

 

Jeg har noen spørsmål i forbindelse med disse kortene:

- Hva er SLI?

- Hva er forskjellen på SLI-D og SLI-DR

- Hva er forskjellen på kortene?

 

Jeg skal bruke PC'en mest til spilling av BF2, og det er dette formålet jeg ønsker å optimisere systemet rundt.

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan anbefale DFI Lanparty NF4 SLI-DR på det varmeste, btw 1795,- hos netshop.

 

Tok meg den frihet til å klippe ut teksten fra denne Linken

 

Hva er forskjellen på Ultra-D/SLI-D/SLI-DR?

DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D og DFI Lanparty NF4 SLI-D er like, med unntak av det sist nevnte også innehar støtte for SLI.

DFI Lanparty NF4 SLI-DR har som navnet sier SLI, også en ekstra stor bundel, med frontX, bæreveske og noen ekstra kabler. Det er i tillegg en ekstra sata kontroller (4ekstra tilkoblinger) med raid5 på.

Lenke til kommentar
Takk for svar :)

 

Ett spørsmål til; er det verdt å kjøpe et kort med 512MB minne, eller er det bare tull foreløpig? Er jo ikke så mye dyrere..

Skyt meg om jeg tar feil , men om det er til et 7800GTX, så ville jeg valgt 512mb.

Vil tro det skjermkortet er såpass kraftig at det er greit med 512mb minne til gpu`en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...