Gå til innhold

AMD < 10 000,- Kommentarer?


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe meg ny pc. Så billig som mulig, men også en som gjerne holder litt.

 

Om du har litt tid til å titte på hva jeg har satt opp, hadde det vært fint.

 

Kommenter gjerne, og hvilke deler du ville byttet, eventuelt andre web-shoper hvor tilsvarende maskin vil bli billigere.

 

Har HD, skjerm, tastatur og mus.

 

Handleliste på Komplett

 

PS: Prisen på handlelisten er 500 kroner mer enn i handlevognen. Hvorfor? Porto blir under 200 ifølge komplett.no

 

På forhond takk!

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare et par kommentarer til strømforsyningen. 400W er kanskje i minste laget med tanke på at det er et SLI oppsett. En annen ting er merket - jeg har selv en NorthQ 500W og den har en irriterende høyfrekvent pipelyd. Uutholdelig under oppstart men roer seg etter et par minutter. Det forsvinner aldri helt dog. Vet ikke om dette også gjelder 400W men så er du iallefall advart.

Lenke til kommentar

Det jeg ville gjort er å sette opp de aktuelle delene i en handlevign på HW sin prisguide.. Den er ikke feilfri, men den vil finne de billigste delene somregel.

 

Jeg ville lagt litt mer i RAM og kjøpt 2gig med kvalitetsram, slik som ukens tilbud hos ps data (?), med 2 gb Geil pc3200 ram. Det vil holde en stund.

 

Ellers ser det bra ut, ville også, som whalebiter, gått for en sterkere psu, viktigheten av denne er undervurdert.. Du kan spare litt penger på psu, evt skjermkort, for å få penger til disse to..

Lenke til kommentar

først, endre emnetittelen din til: AMD hos komplett, <sum disponibelt>, kommentarer?

 

for det andre, kjøp mere og en annen ram.. det der er noe "jalla" ram, har jeg hørt, men funker fint.. skal dataen overklokkes senere?

 

og hva slags skjerm har du? ikke vits med über bra skjermkort hvis du har en drittskjerm.. synes jeg..

 

og når det gjelder handlelisten, ta å lag en ny handleliste, med akkuratt samme tingene.. ofte er det en ting i handlelisten som ikke vises, at det er 2 av samme ting..

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

1) 2 Gig minnesettet fra psdata er bra? ...var ikke så værst dyrt (og det er jo bra)

 

2) Skjermen er ikke av ypperste klasse. En 17" CRT. Lurer på en 19" LCD også, men er ikke sikker. Valget av skjermkort er vel grunnet reklame. "Skriver jo ikke på skrivemaskin..."

 

3) PSU - Er jo et SLI hovedkort, men jeg får vente med å kjøpe ekstra skjermkort. Også hørt at det kreves en real prosessor for å holde følge med de 7800-kortene i SLI. Med SLI-hovedkort er muligheten der, får bare kjøpe ny psu da... Takker for din mening.

 

4) Eventuell overklokking? Hørt at prosessoren (3700+) er en god overklokker, men samtidig har multi låst på 11x. Betyr det at man må ha vill ram skal det gå å klokke særlig?

 

5) Har også satt opp maskinen i prisguiden ja, men mange av webshoppene faller ut. Nå finner jeg ikke igjen Komplett i heletatt (handlet der mye før hvor jeg har vært fornøyd). AMD under 10000

Lenke til kommentar

ok jeg har to ting å si. den første tingen er: dette ser veldig bra ut. men dersom du ønsker et skjermkort til senere, så blir psu for svak. en mist 500watt vil være perfekt for deg.

 

den andre tingen er, om du har penger, at du går for den 2gb pakka som er foreslått. du vil ikke angre et sekund på den extra gb'en med minne.

 

om det blir litt trangt med penger, så gå ned et hakk på cpu, en 3500+ er like god og klokker likt som en 3700+

Lenke til kommentar
...at du går for den 2gb pakka som er foreslått. du vil ikke angre et sekund på den extra gb'en med minne.

Sett meg litt rundt. Så på 1 gb ocz. husker ikke i farten. Lå på 1395 for et sett med 2x512 mb. Ikke Rev 2.

 

Kan det være noe å satse på, eller trenger jeg virkelig 2 gig? Ikke lenge siden jeg fikk 1!

 

var jo ikke så værst pris på det 2 gig settet da... Om dere mener det er verdt å satse på så stoler jeg på det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...