Gå til innhold

Surroundset på 1557?


CeLiCiUm

Anbefalte innlegg

Jeg har et 5.1 surrerundtsett som jeg vil bruke på min laptop, men hvordan får jeg lyd i alle høytalerne fra den ene optiske/analoge utgangen bak? Det er tre plugger på settet, svart, grønn og orange. På min stasjonære PC koblet jeg de bare inn i tilhørende farger, men blir litt verre her på laptopen.

 

Og....jeg har prøvd febrilsk å finne en utility som kan få boot-system på en SD-minnebrikke, slik at man kan teste om det fungerer å boote fra kortleseren. Noen som vet om det faktisk går ant å boote fra minnekort, og om dere vet om en utility som fikser dette hadde det vært flott.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SPDIF er aktivert og lyser rødt ut av utgangen. Burde jo ikke trenge kjøpe en egen decoder for å få 5.1-lyd på en laptop som støtter 5.1-lyd. Kvitta meg med den stasjonære fordi laptopen fungerte utmerket til alt jeg trengte, og regna med at jeg kunne bruke høytalerne på laptopen og. Har et Logitech X530 suroundsett, om det har noe å si.

 

Jeg får lyd på 2 av pluggene om jeg prøver en og en. Akkurat nå kjører jeg overgang fra en minijack til 2 minijacker for å få lyd på flere høytalere, men det blir jo ikke surroundlyd.

Endret av CeLiCiUm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...