Gå til innhold

Problemer med The Sims2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel..Hadde det Universitetet installert, også ville jeg ikke ha det lenger... Så jeg slettet alt inni ea games i mine dokumenter... Trodde det var der Universitetet lå... Så prøvde jeg å spille, men fikk bare meldingen: " Spillet har kresjet " og gikk ut igjen til windows... Så slettet jeg hele spillet, la det inn på nytt, men da sto det liksom: " The sims 2 Uniersitetet expansion pack " <<< Hva faen? Trodde jeg hadde slettet det.. Tror det har noe med at det ikke fungerer... Håper noen her vet hva jeg kan gjøre... Fordi universitetet er tydeligvis ikke slettet skikkelig.. Så jeg prøvde spillet igjen, men nok en gang kræsjer det.. Og mye sånne feil på grafikken på spillet som ikke skal være der... Står ord og sånn istedenfor det som egentlig skal være der...

Det som skjer er at når installasjonen er ferdig, og den spør meg om hva jeg vil gjøre, enten ved å starte spillet, fullføre, eller lese en fil, så står det til venstre: The sims 2 Universitetet expansion pack...

Fatter det ikke.. For jeg finner ingen mappe med universitetet i det hele tatt..

Fant dette i en readme file i spillet:

PROBLEM: Spillet krasjer rett etter start.

Enkelte nyere NVIdia-drivere har problemer når Hyperthreading er skrudd på i prosessoren din. Prøv å oppgradere driveren først. Hvis dette ikke hjelper, kan du skru av Hyperthreading i BIOSen på maskinen. Hvis ikke begrepene Hyperthreading og BIOS sier deg noe, er det nok lurt å ikke gjøre noe med dette selv. Kontatkt produsenten av grafikkortet for å få hjelp.

Det er mitt problem, men jeg skjønner det ikke... Prøvde å oppdatere skjermkortet driveren, men fikk bare meldingen om at det jeg hadde er det beste...

Håper det er noen her som kan hjelpe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du skal avinnstallere må du ikke gå i Mine Dokumenter, dummen. :p

Du skal gå i start -> Innstillinger -> Kontrollpanel og legg til og fjern programmer...

Eller C:\Programfiler\the sims\University...(ELNS)

Skrevet

Hehe... Arg :p

Er det noe jeg kan gjøre nå da? :p

For jeg finner jo ikke det du sier, hehe...

Altså, den universitet mappen :p

Skrevet

Tror det enkleste for deg er å avinstallere Sims2 og University ved å gå på start --> instillinger --> kontrollpanel --> legg til/fjern programvare og så fjerne begge deler. Du kan støte på et problem i og med at du har slettet filene direkte i utforskeren; noe du *aldri* må gjøre for å slette et program. Det blir en busslaset med spor igjen på maskinen din (I registeret bl a) som bare medfører blod, svette og tårer.

Mulig at du faktisk ikke vil klare å fjerne det manuelt på grunn av denne slettingen, i så fall må du antageligvis inn i registeret og slette dette manuelt. Noe jeg absolutt ikke vil anbefale.

Skrevet (endret)
Når spillet vist nok ligger på maskinen:

Hvis du prøver å innstalere et spill, men det står at spillet fremdeles ligger der, har du som regel slettet mappen manuelt, eller en uinnstallering har hengt seg opp ol.

Da ligger register-filene fortsatt på pc-en din. Disse må du fjerne, som kan gjøres på denne måten:

Gå inn på Start -> Kjør. Da popper det opp et vindu. I feltet skriver du regedit, og trykker enter eller ok. Det vil da poppe opp et enda større vindu. Den smale raden til venstre er en manøvreringsoversikt, mens den høyre ruten viser innholdet i mappene.

Videre går du inn på HKEY_LOCAL_MACHINE. Så går du inn på SOFTWARE. Her vil du finne en del mapper fra forskjellige utgivere av spill og programmer. Gå inn på de aktuelle mappene og slett filene du finner. Da er registreringsfilen slettet, og du kan reinnstallere spillet uten problemer.

Håper dette hjelper deg, hvis ikke kan det hende du finner en løsning et annet sted i stickyen:

Når du ikke får installert/startet spillet! - En sticky laget av Orresnei.

TSP :)

Endret av The Strategy-player

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...