Übergeneral Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Jeg kjøpte selvfølgelig med en DVD-Rom når jeg kjøpte pc'en min for omlag et år siden nå. Frem til nå de siste månedene hadde jeg nesten ikke brukt denne, ettersom jeg allerede hadde et DVD system på tv'en. Men, så fikk jeg nye høyttalere! Det må jo testes med noen skikkelige filmer. DA gjorde jeg en stor feil. Den tredje filmen jeg splilte av hadde jeg kjøpt i USA, det vil da si at min DVD-Rom stilte seg permanent på Sone 1, altså Amerikansk sone. Etter dette får jeg da ikke spilt av norske dvd'er på pc'en. Litt kjipt ettersom rundt 95% av alle dvd'ene mine er norske Det jeg da lurte på var, om det var noen måte å gjøre om dette utenom å måtte fjerne hele greia. Noe som forsåvidt heller ikke skal funke i følge egenskapene på DVD-Rom'en. Helst vil jeg da ha den sonefri, men er heller ikke sikket på hvordan/om dette kan gjøres. Takk på forhånd for alle hjelpende svar
holvik Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Du kan laste ned firmware som gjør spilleren din sonefri. Firmware Hvis du gjør dette gjelder ikke garantien lenger !!!! Det finnes og software som løser problemet.(søk på forumet). Selv har jeg byttet til sonefri firmware (Plextor 712A) ,og dette fungerer utmerket.
Frijazz Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Det er flere trinn i sonebeskyttelsen. Hardwarebeskyttelsen kan du fikse ved ny firmware, men det er også en softwarebeskyttelse. Til det vil jeg anbefale DVD Genie, så får du prøve om det virker med det DVD-programmet du bruker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå