Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor skal jeg kjøpe min lett mc?


ACC65

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg spør, er at jeg aldri har eid en lett sykkel.

 

Derfor lurer jeg på, hvilken sykkel bør jeg satse på?

 

Apriliaen er tøff, det er bare det at den ser så liten ut, og i tillegg til det har den en sånn "avrundet" kåpe. Tror jeg liker sykklene som er litt vinklete osv. (vanskelig å forklare... tenk på forskjellen mellom en porshe og en ferrari)

 

Nsren er og tøff, men jeg har hørt at den ikke er en av de "råeste" lettsykkelen. (Kanskje det er denne eller apriliaen jeg kommer til å gå for)

 

Så har vi de andre, Cagiva og Yamaha TZR, men det er så få som har disse. :(

 

Og så hvor skal jeg kjøpe den. Tror ikke jeg skal ha splitter ny, men vil ha den i god stand (ikke overtrimmet). (Har 40 000 å bruke på sykkel, og vil ha mest ut av pengene. Hva mener dere er et minimum når det gjelder årsmodell?

 

Vil helst kjøpe den innen for fylket (Møre og Romsdal). Noen gode internettsider? www.autodb.no ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Apriliaen er ikke noe mindre enn NSR. RS Har breiere dekk og ser større ut.

 

Arundete kåper og hekk er pga. aerodynamikk. Det er en av grunnene til at RS FP gå fortere enn NSR.

Men også en av grunnene til at jeg synes det ødelegger designet på RS`n mye.

Selv ville jeg helt klart tatt Mito, den er råest!

Etter mito kommer RS, helst den gamle modellen! -98 ;D

Lenke til kommentar

Trodde d bare var en tilfeldighet at den 98 moden jeg så som var til salgs, var mye tøffere enn alle de andre apriliaene jeg har sett.

 

Er det lurt av meg å kjøpe en sykkel (aprilia) 98mod, kjørt 17000km, men motor service, med utbytting av stempel o.l etter 13000 km.

Aldri vært trimmet, og kjørt godt med, bare synt olje.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller kjører en Nsr eier flere km enn en Rs125 eier hvert år.

 

De fleste apriliaene som selges har bare kjørt rundt om 20000km, mens Nsr eierne selger ikke sykkelen sin før etter 30-35000 km...

 

Hva er grunnen til dette? Jeg har hørt at det ikke er like god kvalitet på en aprilia som på en honda... men kan d virkelig vere så ille?

 

Er det vanlig med stempel bytte så tidlig med andre motorsykkel merker?

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller kjører en Nsr eier flere km enn en Rs125 eier hvert år.

 

De fleste apriliaene som selges har bare kjørt rundt om 20000km, mens Nsr eierne selger ikke sykkelen sin før etter 30-35000 km...

 

Hva er grunnen til dette? Jeg har hørt at det ikke er like god kvalitet på en aprilia som på en honda... men kan d virkelig vere så ille?

 

Er det vanlig med stempel bytte så tidlig med andre motorsykkel merker?

Tja, kvaliteten på Hondaen er veldig god, mens apriliaen ikke er helt like god, men nesten ved godt vedlikehold. Vedlikeholder du sykkelen dårlig, vil kvaliteten bli tilsvarende...

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller kjører en Nsr eier flere km enn en Rs125 eier hvert år.

 

De fleste apriliaene som selges har bare kjørt rundt om 20000km, mens Nsr eierne selger ikke sykkelen sin før etter 30-35000 km...

 

Hva er grunnen til dette? Jeg har hørt at det ikke er like god kvalitet på en aprilia som på en honda... men kan d virkelig vere så ille?

 

Er det vanlig med stempel bytte så tidlig med andre motorsykkel merker?

Tja, kvaliteten på Hondaen er veldig god, mens apriliaen ikke er helt like god, men nesten ved godt vedlikehold. Vedlikeholder du sykkelen dårlig, vil kvaliteten bli tilsvarende...

Så sant så sant.

 

Har en teori på at aprilia eiere gir mer faen enn honda eiere.

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller kjører en Nsr eier flere km enn en Rs125 eier hvert år.

 

De fleste apriliaene som selges har bare kjørt rundt om 20000km, mens Nsr eierne selger ikke sykkelen sin før etter 30-35000 km...

 

Hva er grunnen til dette? Jeg har hørt at det ikke er like god kvalitet på en aprilia som på en honda... men kan d virkelig vere så ille?

 

Er det vanlig med stempel bytte så tidlig med andre motorsykkel merker?

Tja, kvaliteten på Hondaen er veldig god, mens apriliaen ikke er helt like god, men nesten ved godt vedlikehold. Vedlikeholder du sykkelen dårlig, vil kvaliteten bli tilsvarende...

Så sant så sant.

 

Har en teori på at aprilia eiere gir mer faen enn honda eiere.

Du sier no der... De som kjøper RS er gjerne rasabasser som gir full faen hele tia...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
off topic: Finnes Yamaha TZR som lett-mc?

 

on topic: Cagiva mito er klart den råeste av dem, den går best og jeg synes den ser kulest ut men den koster betydeli mye mer.

 

Nsren kan godt bli en rå sykkel, både på hurtighet og akselrasjon.

Yamaha TZR 125ccm har jeg hatt før den og, men importert.. Solgte den videre til en fyr for 40 000kr.. Den kjørte ganske nær 160-170km/t og det er mye for en lett mc ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...