Gå til innhold

Beste AGP, passivt kjølt skjermkort?


MoNoXiDe

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en barebone, og har prøvd med et Gainward GF6800LE i kabinettet. Det syntes jeg bråket ALTFOR mye. Så det jeg er på jakt etter er et passivt kjølt skjermkort type AGP som er mulig å spille CS Source på, og hvis mulig BF2. Det er jo ikke altfor god plass i kabinettet så den passive kjøleren må ikke være så stor.

 

Det er et Aopen XC Cube EZ65-II kabinett.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303621&cks=PLC

 

Noen som kan hjelpe meg? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noen forslag om viftebaserte skjermkort som er stillegående da, ettersom det virker som om drømmen om passivtkjølt kort er noe uoppnålig...... :hrm:

 

Må selvfølgelig kunne kjøre CS Source og forhåpentligvis BF2.

 

Husk at dette skal i en barebone så plass er mangelvare.. :roll:

Lenke til kommentar

Det skal være mulig å få tak i 6600GT kort som er passivt kjølet. MEN jeg ville ikke anbefale det i en SFF boks. De passivt kjøle kortene trenger luft for å fjerne varmen. I en SFF så er det utrolig varm fra før (en kompis greide å smelte S-ata pluggen i sin).

 

Ville ha valgt ett vanlig 6600GT kort, se etter stor kjøler som ikke bygger mye. I verste fall så kan du lage til en liten vifte styring selv, slik at du kan justere viften etter bruk.

 

Til spilling i CS:S så er 6600GT meget bra, fikk en FPS på 123 på mitt. Og det funker meget bra i BF2 på 1024x768 også.

 

 

EDIT: Hva med denne? som er ukens tilbud hos Komplett. Den har en stor kjøler (bygger kun 1 plass). Og viften er stor. Større vifter gjør at det kan flyttes mer luft med mindre omdreininger. Mindre omdreininger er det samme som lavere lyd. Vifta bygger nesten hele kortet. Selve kjøleren er også stor, slik at den lett tar opp varme ser det ut til, den dekker også HSI broa.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...