Gå til innhold

Harddiskproblem på ThinkPad


Mofo

Anbefalte innlegg

Jeg har en IBM ThinkPad A30 som jeg har brukt i lang tid og er svært fornøyd med. Alt har fungert helt fint til plutselig...

 

Maskinen/harddisken begynte å lage rare "klikk"-lyder, og etter litt så låste datamaskinen seg. Etter omstart kom det opp at den ikke fant noe opperativsystem, så jeg innstalerte alt om igjen. Alt fungerte tilsynelatende fint helt en liten stund (noen minuter) før "klikkingen" begynte igjen, og den låste seg. Etter enda en restart fant dataen ikke disken, som ble skrudd ut og konstantert ødelagt.

 

Ny disk ble skaffet, og windows instalert på nytt. Igjen så alt ut til å fungere tilsynelatende fint, men nei. Etter noen minutter begynte den på nytt å "klikke" og låse seg rett etterpå. Heldigvis får jeg startet opp windows igjen etterpå, men jeg vet ikke hvor lenge dette går før kanskje denne disken også blir ødelagt!

 

Hva er det som er feil? Noe med disken, eller er det noe annet som er feil? Begge diskene er fra IBM, gamle på 30 GB og nye på 40 GB - begge 4200 RPM.

 

Håper på svar og tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hitatchi er produsent på begge diskene.... men er rart at den "nye disken" (fikk tak i en brukt en som fungerte fint på den forrige dataen den var i).

 

kan det være noen annet som er galt med dataen? Eller er det kanskje noe oppsett i BIOS'en/firmware som bør endres?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...