Gå til innhold

jeg skal ha ny sata2 disk

SMR

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg skulle hatt en ny sata2 disk til maks 1500kr

vet ikke om det er noe vits, men gjerne 16MB cach og støtte for ncq...

siden prisguiden ikke funker på sata2 disker så spør jeg om noen vet om en fin og stillegående disk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare tipse om at det egentlig ikke er noe som heter sata2 - så det du er på jakt etter er samtlige SATA disker.

Men hva "litt" konkrete tips angår så dukker det vel opp endel greie sata disker på ukens tilbud rundt omkring. 200-250GB med 8mb cashe går vel da for rundt 800-900. Vet ikke om det blir så stor forskjell på 8 kontra 16mb cashe, kanskje greitt å ha dersom du redigerer store videofiler og denslags?

Skrevet

Det er sant at grunnlegerene av Sata standarden har gått bort ifra Sata2, men den definisjonen som brukes ang. Sata 2 er i hovedsak overføringshastigeten, som er på 300MBps om jeg ikke er helt på jordet, og vanlig Sata er 150MBps. Ikke at harddisker klare å skrive opp mot disse hastigheten uansett, men er vel moro for produsentene å kalle det noe nytt =)

Skrevet
Det er sant at grunnlegerene av Sata standarden har gått bort ifra Sata2, men den definisjonen som brukes ang. Sata 2 er i hovedsak overføringshastigeten, som er på 300MBps om jeg ikke er helt på jordet, og vanlig Sata er 150MBps. Ikke at harddisker klare å skrive opp mot disse hastigheten uansett, men er vel moro for produsentene å kalle det noe nytt =)

så sata2 er bare kødd da? hvorfor kjøpte jeg hovekort med 6 sata2 porter da?

Skrevet

Jeg driver mye med store filer som videoredigering og jeg merker en stor forskjell fra 8mb cache til 16 cache..verd pengene absolutt..Ja det heter ikke sata2 egentlig..eller hva nå søren de kaller det.hehe

Skrevet

så sata2 er bare kødd da? hvorfor kjøpte jeg hovekort med 6 sata2 porter da?

Tror det er dette han mener...

post-62-1124976597_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...