theck1 Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Hei! Mail kontoen er riktig satt opp, den har fungert på en annen ruter med glans. Jeg kan motta mail uten problemer, men når jeg skal sende en mail får jeg denne "e-posten" tilbake: Meldingen kom ikke frem til noen av eller alle mottakerne. Emne: "Emnetittel" Sendt: 24.08.2005 16:37 Følgende mottaker(e) ble ikke nådd: '[email protected]' den 24.08.2005 16:37 553 5.3.0 <[email protected]>... We do not relay from 193.216.xxx.xx (x'ene er lagt til for å ikke utgi personlig informasjon) Noen som har peiling på om det er en port jeg må åpne i ruteren, eller om det er min d-link trådløse usb pen som skaper problemer? Eventuellt noe annet? Windows firewall er skrudd av. Har Norton Systemworks 2005 med norton internet worm protection skrudd av, autoprotect på. Resten er standard settings. Kjedelig å ikke kunne sende mail, bare motta. Meget takknemlig for svar! mvh theck1
theck1 Skrevet 25. august 2005 Forfatter Skrevet 25. august 2005 Ingen som har et lite tips til hva det kan være? Eventuellt hvilken port jeg må åpne? Har googlet masse, men ikke funnet noe fornuftig svar! mvh theck1
toretors Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Skal ikke være blokket nei, må være feil smtp-server.
theck1 Skrevet 28. august 2005 Forfatter Skrevet 28. august 2005 Skal ikke være blokket nei, må være feil smtp-server. Det er det som er så merkelig, alle konto-innstillinger stemmer, for de er det samme som da jeg bodde hjemme og brukte en annen ruter.
Kent (StudioFreya) Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Du må bruke den utgående SMTP-serveren som ISPen din har. F.eks Telenor har mail.online.no som utgående SMTP-server.
Shimano Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 (endret) '[email protected]' den 24.08.2005 16:37 553 5.3.0 <[email protected]>... We do not relay from 193.216.xxx.xx Jeg vil tippe at serveren/IP-adressen er svartelistet hos en del mailleverandører sannsynligvis på grunn av at det er sendt store mengder spam, virus o.l. derfra, eller at du prøver å bruke en mailtjeneste som du ikke har 'lovlig' tilgang til. Endret 28. august 2005 av Shimano
TheGizmo Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 Den ip som nekter deg der, er levert fra Tele2. Ripe.net Har du hatt smtp adresse nå til Tele2 nå? Telenor: smtp.online.no Bluecom smtp.bluecom.no NGT. mail.broadpark.no POP er alltid der mailen ligger, smtp er alltid din ISP på det tidspunktet du skal sende mail.
theck1 Skrevet 8. september 2005 Forfatter Skrevet 8. september 2005 Den ip som nekter deg der, er levert fra Tele2.Ripe.net Har du hatt smtp adresse nå til Tele2 nå? Telenor: smtp.online.no Bluecom smtp.bluecom.no NGT. mail.broadpark.no POP er alltid der mailen ligger, smtp er alltid din ISP på det tidspunktet du skal sende mail. Telenor har mail.online.no som utgående smtp server. Det er tydeligvis en port i ruteren som må åpnes, eller noe annet windows relatert , (les: microsoft outlook). Som sagt så har det ikke vært noe problem å sende mail når jeg var koblet opp mot min gamle dlink 624 ruter. Vennligst les første post folkens! Takknemlig for alle svar! mvh theck1
TheGizmo Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Telenor har mail.online.no som utgående smtp server. Det er tydeligvis en port i ruteren som må åpnes, eller noe annet windows relatert , (les: microsoft outlook). Som sagt så har det ikke vært noe problem å sende mail når jeg var koblet opp mot min gamle dlink 624 ruter. Vennligst les første post folkens! Takknemlig for alle svar! mvh theck1 http://www.online.no/kundeservice/oppkoblingsnummer.html Servere E-postserver: POP3: pop.online.no SMTP: smtp.online.no Det skal ikke åpnes noen routere for å sende mail nei, så her må du nok sette opp på nytt....Oppsett av e-postkonto fra Telenor er muligens noe for deg.....
theck1 Skrevet 10. september 2005 Forfatter Skrevet 10. september 2005 Som sagt, alle konto inntillinger stemmer.. Jeg har prøvd både smtp.sensewave.com og mail.sensewave.com (har sensewave mail). Så det er ikke her problemet ligger. Kan det være norton systemworks som lager problemer? Har skrudd av whorm protection, men e-mail scanning er på. Har prøvd uten e-mail scanning også, men det samme skjedde. Takk for hjelp så langt ihvertfall gizmo mvh theck1
O. B. Lix Skrevet 10. september 2005 Skrevet 10. september 2005 Men som tidligere er forklart her: Mottak av epost = pop.freewave.no Sending av epost = smtp.[internett-tilgang].no dvs - sendingingen vil være smtp.online.no dersom du bruker telenor, mail.broadpark.no dersom du bruker nextgentel osv... Mistenker at du bruker tele2, og da er det mail.c2i.net
theck1 Skrevet 11. september 2005 Forfatter Skrevet 11. september 2005 Men som tidligere er forklart her: Mottak av epost = pop.freewave.no Sending av epost = smtp.[internett-tilgang].no dvs - sendingingen vil være smtp.online.no dersom du bruker telenor, mail.broadpark.no dersom du bruker nextgentel osv... Mistenker at du bruker tele2, og da er det mail.c2i.net Jeg bruker jo ikke tele2! Hvor har dere det fra? Som sagt FØR så har jeg sensewave adresse, dermed mail.sensewave.com , som har fungert utmerket de siste 4 årene! Etter jeg koblet meg opp mot en annen ruter, fungerer det ikke å sende mail, ingen innstillinger er endret!! Les alt før dere poster folkens, vær så snill.
jevel Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 Prøv svarene først, du. Det de svarer deg stemmer. Du må skifte ut smtp server til den som din ISP bruker. -KJ
theck1 Skrevet 11. september 2005 Forfatter Skrevet 11. september 2005 (endret) Prøv svarene først, du. Det de svarer deg stemmer. Du må skifte ut smtp server til den som din ISP bruker. -KJ Jeg har jo selvfølgelig prøvd forskjellige smtp servere, men blir ganske oppgitt når folk gang på gang ikke skjønner at jeg har brukt den samme smtp serveren i 4 år, og den har ikke blitt endret fra sensewave sin side heller. Når jeg tester kontoinnstillinger finner outlook utgående mail server, men den feiler ved sending av en test e-mail. Hva annet kan det være, hvis folk kan være så snill å se bort ifra kontoinnstillingene? mvh theck1 Endret 11. september 2005 av theck1
jevel Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 Det er det som er så merkelig, alle konto-innstillinger stemmer, for de er det samme som da jeg bodde hjemme og brukte en annen ruter. Her skriver du at du har flyttet? Hvilken ISP bruker du nå? Jeg jobber med dette til daglig, og den beskjeden du får er fra SMTP serveren du har satt opp, med beskjed om at IPen du prøver å sende fra ikke er godkjent for å sende mail på den serveren. Dette er en helt standard feilmelding som vil oppstå hvis jeg for eksempel prøver å sende mail via smtp.broadpark.no når jeg nå er logget på via NetCom sin UMTS tjeneste. Jeg må da skifte SMTP server til smtp.netcom.no for å sende mail. Tungvindt? Ja. Men eneste måte å sikre seg mot spam uten å bruke passordbelagt utgående mail også. Ergo er problemet ditt at du bruker feil SMTP. -KJ
theck1 Skrevet 11. september 2005 Forfatter Skrevet 11. september 2005 (endret) Det er det som er så merkelig, alle konto-innstillinger stemmer, for de er det samme som da jeg bodde hjemme og brukte en annen ruter. Her skriver du at du har flyttet? Hvilken ISP bruker du nå? Jeg jobber med dette til daglig, og den beskjeden du får er fra SMTP serveren du har satt opp, med beskjed om at IPen du prøver å sende fra ikke er godkjent for å sende mail på den serveren. Dette er en helt standard feilmelding som vil oppstå hvis jeg for eksempel prøver å sende mail via smtp.broadpark.no når jeg nå er logget på via NetCom sin UMTS tjeneste. Jeg må da skifte SMTP server til smtp.netcom.no for å sende mail. Tungvindt? Ja. Men eneste måte å sikre seg mot spam uten å bruke passordbelagt utgående mail også. Ergo er problemet ditt at du bruker feil SMTP. -KJ Da fungerer det! Bare jeg som er litt treg Takk for alle svar, jeg må ha det inn med teskje for å forstå det Men da lærte jeg noe idag også mvh theck1 Endret 11. september 2005 av theck1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå