Gå til innhold

Kan ikke sende mail med Microsoft Outlook

theck1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Mail kontoen er riktig satt opp, den har fungert på en annen ruter med glans.

Jeg kan motta mail uten problemer, men når jeg skal sende en mail får jeg denne "e-posten" tilbake:

Meldingen kom ikke frem til noen av eller alle mottakerne.

Emne: "Emnetittel"

Sendt: 24.08.2005 16:37

Følgende mottaker(e) ble ikke nådd:

'[email protected]' den 24.08.2005 16:37

553 5.3.0 <[email protected]>... We do not relay from 193.216.xxx.xx

(x'ene er lagt til for å ikke utgi personlig informasjon)

Noen som har peiling på om det er en port jeg må åpne i ruteren, eller om det er min d-link trådløse usb pen som skaper problemer? Eventuellt noe annet?

Windows firewall er skrudd av.

Har Norton Systemworks 2005 med norton internet worm protection skrudd av, autoprotect på. Resten er standard settings.

Kjedelig å ikke kunne sende mail, bare motta.

Meget takknemlig for svar!

mvh

theck1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har et lite tips til hva det kan være? Eventuellt hvilken port jeg må åpne? Har googlet masse, men ikke funnet noe fornuftig svar!

mvh

theck1

Skrevet
Skal ikke være blokket nei, må være feil smtp-server.

Det er det som er så merkelig, alle konto-innstillinger stemmer, for de er det samme som da jeg bodde hjemme og brukte en annen ruter. :roll:

Skrevet (endret)
'[email protected]' den 24.08.2005 16:37

553 5.3.0 <[email protected]>... We do not relay from 193.216.xxx.xx

Jeg vil tippe at serveren/IP-adressen er svartelistet hos en del mailleverandører sannsynligvis på grunn av at det er sendt store mengder spam, virus o.l. derfra, eller at du prøver å bruke en mailtjeneste som du ikke har 'lovlig' tilgang til.

Endret av Shimano
Skrevet

Den ip som nekter deg der, er levert fra Tele2.

Ripe.net

Har du hatt smtp adresse nå til Tele2 nå?

Telenor:

smtp.online.no

Bluecom

smtp.bluecom.no

NGT.

mail.broadpark.no

POP er alltid der mailen ligger, smtp er alltid din ISP på det tidspunktet du skal sende mail.

• 2 uker senere...
Skrevet
Den ip som nekter deg der, er levert fra Tele2.

Ripe.net

Har du hatt smtp adresse nå til Tele2 nå?

Telenor:

smtp.online.no

Bluecom

smtp.bluecom.no

NGT.

mail.broadpark.no

POP er alltid der mailen ligger, smtp er alltid din ISP på det tidspunktet du skal sende mail.

Telenor har mail.online.no som utgående smtp server.

Det er tydeligvis en port i ruteren som må åpnes, eller noe annet windows relatert , (les: microsoft outlook).

Som sagt så har det ikke vært noe problem å sende mail når jeg var koblet opp mot min gamle dlink 624 ruter.

Vennligst les første post folkens!

Takknemlig for alle svar!

mvh

theck1

Skrevet

Telenor har mail.online.no som utgående smtp server.

Det er tydeligvis en port i ruteren som må åpnes, eller noe annet windows relatert , (les: microsoft outlook).

Som sagt så har det ikke vært noe problem å sende mail når jeg var koblet opp mot min gamle dlink 624 ruter.

Vennligst les første post folkens!

Takknemlig for alle svar!

mvh

theck1

http://www.online.no/kundeservice/oppkoblingsnummer.html

Servere

E-postserver:

POP3: pop.online.no

SMTP: smtp.online.no

Det skal ikke åpnes noen routere for å sende mail nei, så her må du nok sette opp på nytt....Oppsett av e-postkonto fra Telenor er muligens noe for deg.....

Skrevet

Som sagt, alle konto inntillinger stemmer..

Jeg har prøvd både smtp.sensewave.com og mail.sensewave.com (har sensewave mail).

Så det er ikke her problemet ligger. Kan det være norton systemworks som lager problemer? Har skrudd av whorm protection, men e-mail scanning er på. Har prøvd uten e-mail scanning også, men det samme skjedde.

Takk for hjelp så langt ihvertfall gizmo :)

mvh

theck1

Skrevet

Men som tidligere er forklart her:

Mottak av epost = pop.freewave.no

Sending av epost = smtp.[internett-tilgang].no

dvs - sendingingen vil være smtp.online.no dersom du bruker telenor, mail.broadpark.no dersom du bruker nextgentel osv...

Mistenker at du bruker tele2, og da er det mail.c2i.net

Skrevet
Men som tidligere er forklart her:

Mottak av epost = pop.freewave.no

Sending av epost = smtp.[internett-tilgang].no

dvs - sendingingen vil være smtp.online.no dersom du bruker telenor, mail.broadpark.no dersom du bruker nextgentel osv...

Mistenker at du bruker tele2, og da er det mail.c2i.net

Jeg bruker jo ikke tele2! Hvor har dere det fra?

Som sagt FØR så har jeg sensewave adresse, dermed mail.sensewave.com , som har fungert utmerket de siste 4 årene!

Etter jeg koblet meg opp mot en annen ruter, fungerer det ikke å sende mail, ingen innstillinger er endret!!

Les alt før dere poster folkens, vær så snill.

Skrevet (endret)
Prøv svarene først, du. Det de svarer deg stemmer.

Du må skifte ut smtp server til den som din ISP bruker.

-KJ

Jeg har jo selvfølgelig prøvd forskjellige smtp servere, men blir ganske oppgitt når folk gang på gang ikke skjønner at jeg har brukt den samme smtp serveren i 4 år, og den har ikke blitt endret fra sensewave sin side heller.

Når jeg tester kontoinnstillinger finner outlook utgående mail server, men den feiler ved sending av en test e-mail.

Hva annet kan det være, hvis folk kan være så snill å se bort ifra kontoinnstillingene?

mvh

theck1

Endret av theck1
Skrevet
Det er det som er så merkelig, alle konto-innstillinger stemmer, for de er det samme som da jeg bodde hjemme og brukte en annen ruter. :roll:

Her skriver du at du har flyttet? Hvilken ISP bruker du nå?

Jeg jobber med dette til daglig, og den beskjeden du får er fra SMTP serveren du har satt opp, med beskjed om at IPen du prøver å sende fra ikke er godkjent for å sende mail på den serveren. Dette er en helt standard feilmelding som vil oppstå hvis jeg for eksempel prøver å sende mail via smtp.broadpark.no når jeg nå er logget på via NetCom sin UMTS tjeneste. Jeg må da skifte SMTP server til smtp.netcom.no for å sende mail.

Tungvindt? Ja. Men eneste måte å sikre seg mot spam uten å bruke passordbelagt utgående mail også.

Ergo er problemet ditt at du bruker feil SMTP.

-KJ

Skrevet (endret)
Det er det som er så merkelig, alle konto-innstillinger stemmer, for de er det samme som da jeg bodde hjemme og brukte en annen ruter.  :roll:

Her skriver du at du har flyttet? Hvilken ISP bruker du nå?

Jeg jobber med dette til daglig, og den beskjeden du får er fra SMTP serveren du har satt opp, med beskjed om at IPen du prøver å sende fra ikke er godkjent for å sende mail på den serveren. Dette er en helt standard feilmelding som vil oppstå hvis jeg for eksempel prøver å sende mail via smtp.broadpark.no når jeg nå er logget på via NetCom sin UMTS tjeneste. Jeg må da skifte SMTP server til smtp.netcom.no for å sende mail.

Tungvindt? Ja. Men eneste måte å sikre seg mot spam uten å bruke passordbelagt utgående mail også.

Ergo er problemet ditt at du bruker feil SMTP.

-KJ

Da fungerer det! Bare jeg som er litt treg :blush:

Takk for alle svar, jeg må ha det inn med teskje for å forstå det ;)

Men da lærte jeg noe idag også :)

mvh

theck1

Endret av theck1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...