Gå til innhold

HP Compaq nx6125 - Mest for pengene?


moyd

Anbefalte innlegg

Etter å ha letet etter laptop i to år(!) uten å finne noe som gir valuta for pengene, har jeg endelig funnet noe som virker lovende.

 

HP Compaq nx6125

  • Turion 64 basert
  • 80 gb 5400rpm disk
  • SXGA+ skjerm
  • 512 RAM
  • 2,7 kg

Pris 10098,-

 

 

Noen som er uenige? Satser på bestilling innen et par dager, så gi en lyd om jeg har oversett noe

 

Edit: Mangler firewire, men det lar seg løse gjennom PCMCIA

Edit2: Den har firewire...

Endret av moyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha letet etter laptop i to år(!) uten å finne noe som gir valuta for pengene, har jeg endelig funnet noe som virker lovende.

 

HP Compaq nx6125

  • Turion 64 basert
  • 80 gb 5400rpm disk
  • SXGA+ skjerm
  • 512 RAM
  • 2,7 kg

Pris 10098,-

 

 

Noen som er uenige? Satser på bestilling innen et par dager, så gi en lyd om jeg har oversett noe

 

Edit: Mangler firewire, men det lar seg løse gjennom PCMCIA

Edit2: Den har firewire...

Har du brukt 2 år og funnet dette alternativet :cry:

http://www.psdata.no/ps.asp?it=113104 ...

Lenke til kommentar

Tja, et håpløst valg var nå å ta litt sterkt i. SXGA+ er en helt fin oppløsning for en 15' skjerm, Turion 1,8 ghz er jo en grei CPU, selv om den ikke fult ut har like gode betterisparingsfunksjoner som Pentium-m. Skjermkortet er greit nok om du ikke skal spille nyere spill.

 

Lykke til !

Lenke til kommentar

1557 er uaktuell pga uttalelser som:

QUOTE (RBV @ 12/07/2005 : 22:48)

Det som er det er mest skuffende må vel være lyden.

 

Puttet inn en cd i den, den kom fort ut igjen, mer plastlyd kan det vel ikke være mulig å få . 

 

har enten med meg øretelefoner eller høyttalere ;O)

 

Business modellene til HP virker for meg som en mye mer solid og robust konstruksjon. Ser bedre ut også.

 

I tillegg følger det med XPP lisens

 

1557 maskinen går ditt valg en høy gang, og jeg anbefaler deg å studere hva en Centrino prosessor er-oppløsning på skjerm, og grafikk kort har å si for din glede ved å ha en bærbar maskin

 

- Du ville hatt UXGA? Har vurdert, men ble for mye på en 15"..

- X300 holder lenge for mitt bruk (ingen spilling)

- Centrino er vel og bra det, men Turion virker spennende det også

 

Kan du utdype dine kommentarer litt?

Endret av moyd
Lenke til kommentar
Centrino er vel og bra det, men Turion virker spennende det også

 

Kan du utdype dine kommentarer litt?

Centrino er mitt valg grunnet varme-støy(vifter) og til slutt stabilitet..

Vil du ha en bærbar med konstant viftestøy samt varm så støtter jeg valget ditt.

Velger du HP grunnet byggekvalitet så må jeg skuffe deg, da denne serien bærer preg av masseproduksjon og plastikkfølelse..

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Hvorfor står det da på hjemmesiden Skjermkortminne i grafikksystem Opptil 128 MB delt systemskjermminne på hjemmesiden til hp?

 

Ps. på en annen modell (HP Compaq nx8220) står det på samme side:Skjermkortminne i grafikksystem

Opptil 128 MB skjermminne

En NX8220, har såvidt jeg vet et X600-kort med 64 eller 128mb DEDIKERT minne

X300 kortet har da dedikert minne det også...

Lenke til kommentar
Hvorfor står det da på hjemmesiden Skjermkortminne i grafikksystem Opptil 128 MB delt systemskjermminne på hjemmesiden til hp?

 

Ps. på en annen modell (HP Compaq nx8220) står det på samme side:Skjermkortminne i grafikksystem

Opptil 128 MB skjermminne

Du spurte om X300 kortet... Dine eks er ikke X300 kort...

last ned dataarket på den sida. Der står det i pdf fila: Integrert ATI MOBILITY RADEON X300; opptil 128 MB delt ystemskjermminne

 

edit: har denne maskina dedikert eloler hetner den minne fra rambrikkene? http://www.cshop.no/PartDetail.aspx?q=p:726939

Endret av j0rn
Lenke til kommentar
Hvorfor står det da på hjemmesiden Skjermkortminne i grafikksystem Opptil 128 MB delt systemskjermminne på hjemmesiden til hp?

 

Ps. på en annen modell (HP Compaq nx8220) står det på samme side:Skjermkortminne i grafikksystem

Opptil 128 MB skjermminne

Du spurte om X300 kortet... Dine eks er ikke X300 kort...

last ned dataarket på den sida. Der står det i pdf fila: Integrert ATI MOBILITY RADEON X300; opptil 128 MB delt ystemskjermminne

 

edit: har denne maskina dedikert eloler hetner den minne fra rambrikkene? http://www.cshop.no/PartDetail.aspx?q=p:726939

Den maskinen har integrert minne ATI RADEON Express 200M-brikkesett 128MB

Lenke til kommentar
Etter å ha letet etter laptop i to år(!) uten å finne noe som gir valuta for pengene, har jeg endelig funnet noe som virker lovende.

 

HP Compaq nx6125


  •  
  • Turion 64 basert
     
  • 80 gb 5400rpm disk
     
  • SXGA+ skjerm
     
  • 512 RAM
     
  • 2,7 kg
     

Pris 10098,-

 

Noen som er uenige? Satser på bestilling innen et par dager, så gi en lyd om jeg har oversett noe

Det ser meget bra ut, HP Compaq nx6125 har også gjort det meget bra i tester og er en solid og meget bra bærbar bedrifts PC. Sammenlignet med IBM Thinkpad T43 så får du mye mer for pengene, så gå for denne løsningen du! :thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Skjønner godt at du forkastet 1557 ol.

Bare brøv å hold i et hjørne på maskinen... bend it like a banana!

Den er jo laget av plast tvers gjennom (sa noen returplast? :p)

 

Jeg holder med deg at HP sine BUSINESS modeller (nc/nx) er gode greier, og de må ikke forveksles med low-end utgavene som zd/ze. Her er det store forskjeller på byggekvaliteten.

 

Men jeg må si meg enig i at om du er opptatt av støy/batteri, er kanskje ikke AMD baserte modeller det som gir mes valuta for pengene. Mulig de har klart det bra på denne modellen, men generelt sies det at teknologien på det området er bedre på Centrino-baserte systemer. Selv slo jeg etterhvert fra meg tanken på å kjøpe AMD, og bestilte i stedet denne: Asus A6V.

 

Du sa ikke hva du skulle bruke maskinen til, annet enn at du ikke skulle spille.

 

Denne kan jo være et alternativ til den du valgte: ThinkPad R50e

En litt mindre utstyrt (og kankskje for svak for ditt bruk?) modell er på tilbud denne uken hos komplett: ThinkPad R50e

 

Håper noe av dette kunne være til hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...