Gå til innhold

Valg av laptop. ikke spilling.


D_KILLAH

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en laptop som skal erstatte en stasjonær maskin til alt bruk utenom spilling, pcen bør være ganske robust.

4 timer batt. levetid bør det være.

God støtte i linux er et godt pluss da jeg skal kjøre dualboot.

 

Har sett litt på DENNE Og lurer på om denne er "tingen" i denne prisklassen.

Lurer også litt på en Acer Ferrari.

 

Kom gjerne med forslag på andre maskiner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg har hørt er ATI og Linux en noe kronglete kombinasjon, dårlig driverstøtte og slike ting. Hvis ikke noe har endret seg i det siste tror jeg du heller bør satse på nvidia.

 

Er også på utkikk etter en bærbar pc, har sett på Denne fra Psdata. Batteri på ca 4 timer er jo bra, tror ikke du vil finne en pc med de spesifikasjonene billigere et annet sted. Men den leveres uten operativsystem!

 

Hvis du heller vil kjøpe merke, er jo Acer et pålitelig og godt selskap. Min søster har en Acer og den har fungert godt og byggekvaliteten har jeg ingenting å utsette på. Det er en litt eldre modell, cirka 2 år gammel.

 

I en prisklasse på rundt 15k, tror jeg uansett at du vil bli godt fornøyd med den pcen du velger å kjøpe uavhengig av merke.

 

Den pcen du linker til er sikkert bra. Men synes at det var noe dyr i forhold til spesifikasjonene. Er vel skjermen og prosessoren som gjør utslaget. Hvis du ikke skal spille så trenger du strengt tatt ikke en maskin med X600 grafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...