Gå til innhold

Laptop låser seg midlertidig etter oppstart


Anbefalte innlegg

Har de siste dagene opplevd at min Dell Inspirion 9100 m/Win XP SP2 låser seg i 1-2 min etter at jeg har startet opp og er kommet inn på desktoppen. Maskinene står bare og henger og jeg kan ikke bruke start-menyen eller verktøylinjen. Så plutselig begynner den å funke fint igjen. Dette skjer hver eneste gang jeg bruker maskinen. Samtidig som dette problemet oppstod så begynte jeg å få meldingen "End Program - Message Handler" når jeg skulle skru av maskinen. Jeg lukker dette programmet manuelt hver gang jeg skrur av PC'en. Så det virker rimelig at det er en sammenheng her mellom oppstartproblemet og dette "Message Handler"....men det var lite å hente på et Google-søk.

 

Noe som kan hjelpe meg ? Innspill ?

Hvilket program kan dette "Message Handler" være ?

 

BF

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du mange programmer installert er det ikke unormalt at noe slikt kan skje i forbindelse med oppstarten. Gå inn på "legg til/fjern programmer" og se om det er noe du kan kvitte deg med, og kjør gjerne en omgang med Ad-Aware. Om det fremdeles ikke løser seg kan du prøve å kaldstarte maskina (= formatere harddisk og legge inn OS/programmer på nytt).

Lenke til kommentar
Fant ut hva det var....var et program som heter javaw.exe som laget alle problemene.  Programmet startet automatisk ved oppstart av maskinen. Nå når jeg har fjernet dette programmet fungerer ting som de skal.

 

BF

"javaw.exe" brukes i blant annet Azureus. Azureus er en java-basert bittorent-klient. Jeg bruker den slev, men kan ikke ha den på mens jeg spiller; bruker noe SINNSYKT med minne. Java brukes overalt for tiden, så tviler på at det kan ha noe med problemet å gjøre.

 

Prøv å fjerne ALT som startes samtidig med Windows, ved å kjøre dette:

 

"Windows-tast + R" skriv inn "msconfig" trykk på "oppstart"

 

Hak av ALT som er der, da starter kun windows. Ingen ting annet. Selvsagt kommer startmeny og alt, men alle bakgrunnsprogrammene er fjernet fra oppstart. Vær obs på at du kan stoppe alt av antivirus og sånt, men det er bare å starte manuelt, eller enkelt la være å hake av.

 

Lykke til. ;)

 

EDIT: Leste skikkelig denne gangen. Du har fikset problemet. :roll: Faen.. Jaja, men det er ihvertfall en slags guide om hvordan du kan fjerne alt under oppstart. :p

Endret av IC7STORM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...