Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

jeg rett og slett aner ikke hva problemet er?


Anbefalte innlegg

jeg hadde bygd en pc ca 2 år siden amd xp +2500, 512 mb ram, abit nf-7 hovedkort, med radeon 9600 xt

 

Alt gikk greit i 1 halv år da pcen plutselig slå av seg selv når jeg starta maskinen igjen så merka jeg at viften i skjermkortet ikke fungerte, da trodde jeg skjermkorte hadde rykka, men det var ikke tilfelle da maskinen starta opp igjen åpna windows. da tok jeg meg friheten å kjope en ny kjøler for skjermkortet det gikk greit bare for 1 uke da stoppa maskinen igjen, denne gangen når jeg starta opp maskinen kom det ikke noe opp i skjermen men pc hadde power på og gikk

både power og hdd var grønn hele tiden.

 

jeg trodde problemet var skjermkortet kjøpte meg nytt men det gikk ikke heller samme problemet igjen eneste jeg kunen tenkt meg problemet var hovedkortet da det er det eneste grunenn at det vises ikke noe i skjermen, den bytta jeg med ny abit kv-7 hovedkort. prøvde med både den nye skjermkortet og den gamle samme problem både power og hdd lyser grønn hele tiden det er ikke noe i skjermen ,har skifta både skjrmkortet og hovedkort nå lurer jeg fælt på hvis cpuen er skada vil det ikke komme noe i skjermen. kan det være problemet?

 

kan jeg være så uheldig å fått kjøpt defekt hovedkort ( skjermkort), ellers er problemet i cpu??

 

kjøpte både hovedkortet og skjermkortet i datakjeden oslo den siste uken

 

trenger forslag og hjelp ?

 

håper noen har gode forslag

 

takker på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan ikke tenke meg at det er strømforsvingen det er problem med da alle viftene funker plus at maskienne starter

 

har prøvd med 2 forskjellige skjerm ingen forskjell

 

kan du utdype hvorfor strømforsvingen?

Hvis strømforsyningen ikke er kraftig/stabil nok vil ikke pcn være stabil. Hvilket merke er det på den og hvor stor effekt har den?

Lenke til kommentar

takker for all hjelpen etter ny innkjøp av ny strømforsyving funka maskinen

 

men det var ikke bare strømforsvingen det var feil med den gamle skjermkortet fungerte ikke mens hovedkortet gadd jeg ikke teste i dag

 

q-tec bør saksøkes hvis jeg hadde vist det før hadde jeg slippet mye av stresset som jeg fikk på grunn av forbannada strømforsyvingen dems

 

jeg viste ikke hva som feilen hadde aldri trodde det var noe feil med strømforsyvingen takker for hjelpen som fikk meg til innså det var det som var feilen

 

 

takker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...