Jump to content
Sign in to follow this  
Whitefall

Garantiproblemer med V802SE

Recommended Posts

Nå er jeg den stolte eier av en defekt V802SE, altså Vodaphone sin versjon av Z800i.

Jeg kjøpte telefonen for knappe to måneder siden på Qxl.no og fikk den samtidig oppgradert med firmware så den ble en Z800i igjen.

Nå har jeg nettopp fått telefonen tilbake fra service med beskjed om at den er "damaged beyond repair" pga en skade på selve kretskortet som gjorde at telefonen aldri ville lades mer.

Da jeg leverte telefonen inn på service tok jeg kontakt med Sony Ericsson support via mail. Dette var for over en måned siden så jeg sendte tre [/b]identiske mail fordi det tok så evindellig lang tid å få svar.

 

Garantin gäller vanligt vis i det land du köpt produkten.

Sony Ericsson kan ej garantera att garantin gäller då den är köpt i utlandet och

där kan ha lokala garanti bestämmelser, detta framgår också bak i din

bruksanvisning under kapitel "ytterliggare information" och garantibestämmelser.

SE kan ikke garantere at garantien gjelder? Vet de ikke hvordan sin egen garanti virker?

 

Sony Ericsson lämnar endast garanti på produkter köpta på lokal marknad, det innebär att du tyvärr ej har garanti på

V802 i Norge. Dock kan du naturligtvis kontrollera med följande service ombud om

de kan hjälpa till med en kontroll.

 

Telefonen er jo strengt tatt kjøpt og betalt av meg i norge til selger i norge, selv om telefonen ble sendt fra Kina av selger.

 

Vi ber om ursäkt för dröjsmålet med detta svar. Vi arbetar kontinuerligt med att

förbättra vår service och beklagar ännu en gång för det inträffade.

 

Du bör kontakta din återförsäljare för eventuell åtgärd så som service eller

uppgradering. Du kan även själv vända dig till ett service ombud för hjälp. För

information angående var du hittar ett service center ber vi dig ringa Sony

Ericsson Call Center på 815 00 840.

 

Her fikk jeg ikke noe svar iheletatt.

 

Uansett, er det noen av dere som er litt inne i SE's garantier? Meg bekjent så er det en Global Garanti på fabrikkfeil og mangler på SE's telefoner. Men jeg er ikke sikker, og Sony Ericsson vet visst ikke hva de har heller så jeg satser på at det finnes noen juridiske spirer her.

Share this post


Link to post

Jeg tror du må slite litt for å få til det du vil her :(

 

Her er noen vilkår Fra Sony ericsson:

 

-Garantien gjelder Kun mot fremvisning av garantibevis/kvittering!!!!

-Denne garantien gjelder IKKE på skade produkt forårsaket av programmvareinstalasjoner, endringer, reperasjoner eller åpning av Produktet utført av personer som ikke er autorisert av Sony Ericsson (du skifta software)

 

Også tror jeg det stemmer at de ikke kan fikse mobiler som ikke er på markedet i Norge, husk på Sony ericsson V802se er ikke helt lik som Z800 bare du skifter software, den er annerledes inni å!

 

Resten av Garanti reglene for sony ericsson Finner du Her: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&...d=6861&esi=true

 

Trykk: Last Ned

 

Prøver å legge fila til her...

LimitedWarranty_R1c_NO.pdf

Edited by sir-alex

Share this post


Link to post

Det faktum at du kjøpte telefonen på QXL vil nok ødelegge litt for deg da slike kjøp ikke reguleres av forbrukerkjøpsloven (med mindre det var en "butikk" som solgte deg telefonen via QXL?).

Share this post


Link to post

Jaja, telefonen er så ødelagt innvendig at det er umulig å reparere den. ladekontaktene innvending er eiret i stykker av ukjente grunner.. Og ingen muligheter for at SE tar ansvar for at de har sendt ut en defekt telefon altså.

 

Da har jeg lært det at moralen er å kjøpe avanserte og dyre gadgets fra autorisert forhandler og passe på å ha garantien i orden.

Så nå skal selger få ta ansvar enten han vil eller ikke..

 

Edit: vent nå litt...bakerst i alle manualene så er det jo et sånt garantibevis, og skaden er ikke grunnet programvaren.. Reparatør fortalte at slik skade ikke kan oppstå av programvaren men av fukt eller feil på kretser..

 

Uansett så har jo selger kjøpt denne telefonen i foretning, og om han ikke er totalt drittsekk så bør jo han kunne få ordnet det på garantien...

Edited by McCoy

Share this post


Link to post
Da har jeg lært det at moralen er å kjøpe avanserte og dyre gadgets fra autorisert forhandler og passe på å ha garantien i orden.

Dersom du kjøper en mobiltelefon i Norge - være seg i butikken eller fra en nettbutikk - trenger du ikke å tenke på garantien. I Norge har vi en ganske streng forbrukerkjøpslov som gir deg inntil 5-års reklamasjonsrett på en mobiltelefon, uansett om du tok vare på "Garantibeviset" (men kvitteringen er det alltid lurt å ta vare på) eller ikke.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...