tropic Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 Her jeg bor no er ikke nettverket kryptert, bor på hybel.. kan andre f.eks se trafikken på nettet? Kan andre gå inn på datan'n min å føkke opp????
White Fox Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 Her jeg bor no er ikke nettverket kryptert, bor på hybel.. kan andre f.eks se trafikken på nettet? Kan andre gå inn på datan'n min å føkke opp???? Ja, det kan være tilfelle hvis det er noen som har de rette kunnskapene. Du kan jo kontakte han/hun som tar seg av nettverket og høre om det kan være en ide å sette opp litt sikkerhet..??
tropic Skrevet 21. august 2005 Forfatter Skrevet 21. august 2005 men om det er kryptering, kan då en som er inne på nettverke gjør noe men maskinen min??? er mange som bruker nettverket..
agvg Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 men om det er kryptering, kan då en som er inne på nettverke gjør noe men maskinen min??? er mange som bruker nettverket.. Du bør skru på brannveggen i XP eller skaffe en annen brannmuløsning på maskinen.
grimsqueak Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 De som allerede har tilgang til det trådløse nettverket har like god tilgang til din maskin om det er kryptert eller ikke. Derimot er det enklere for utenforstående å avlytte trafikken om det ikke er kryptering i bruk. Angående mulighetene for å "hacke" seg inn på maskinen din, så avhenger jo det av hvor oppdatert maskinen din er mht. sikkerhetspatcher, antivirus/spyware og brannmur. Stort sett er det vel skjelden at noen som er relativt oppdatert blir hacket, da de som har kunnskaper til å gjøre sånt som oftest har bedre å gjøre.
Admin'c Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 tror du skal være mer bekymret for at de bruker linjen din til ting du helst ikke vil at de skal bruke den på
tropic Skrevet 21. august 2005 Forfatter Skrevet 21. august 2005 men det med at andre bruker linjen har ikke jeg noe med.. ikke jeg som eier eller betaler... men oppdaterer data'n ofte..
Admin'c Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 det med å fucke opp pcn som du kaller det kan du sikkert fikse ved å ha en brannmur og sette den interne ip rangen til internet zone, dermed blir brannmuren hissig om noen av de andre pcne på nettverket prøver seg på din pc. Trenger du alikevel kontakt med en kan du bruke unntaksregler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå