Gå til innhold

Vann i laptop..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er på ingen måte vanskelig. Support er ikke åpen kl 8 om kvelden, heller ikke ser jeg noen bilder da http://home.chello.no/deoman/ ikke eksisterer. Alt som står om tastaturet på den andre siden var: "7. Sett tastaturledningen ned i plugg på hovedkort, dytt tastaturet ned på plass" - det lærte jeg ikke stort av.

 

Men når du sier "vipp av" panelet, så hjelper det mye, takk skal du ha. Jeg skal prøve det. Er det noe jeg bør være ekstra forsiktig med her? Noe som kan brekke?

Lenke til kommentar

Rart. Den siden funket bra tidlig idag. Der var det bilder osv. Men prøv å ta en nærmere titt på panelet ovenfor tastaturet, det som er rett under skjermen, hvis du skjønner hva jeg mener. Prøv å se om det er noen hengsler bak som skal poppes av. Hvis det er som på 1551 så skal det ikke være så vanskelig.

Lenke til kommentar

Jeg demonterte en fujitsu simens maskin for en tid siden! Der tok jeg ut cd rommet og ubder der var det 3 stk småe skruer, tok dem ut og da kunne jeg vippe opp tastaturet. I andre enden var det bare stukket under en sånn plastkant som feste.

 

Min erfaring med å demontere en bærbar er at du må være rimelig hardhent for å få den fra værandre. Men likevell være forsiktig.

 

Har ingen erfaring med den spesifikke maskinen men du kan jo begynne med å demontere alle luker og plastdeksel under maskinen om det er noe sånnt der da! Kanskje du kan få et innblikk over hvordan delene er festet og slikt.

Lenke til kommentar

det kan da ikke være sååååå vanskelig å skru opp en bærbar pc?!

 

Bare å skru ut alle skruer du ser og fikse det du skal fikse og så skru alle skruene på plass igjen!! trenger ikke en guide til det! improvisering! alle kan da vel skru fra hverandre ting! bare og skriv opp hvor de forskjellige skruene skal være hvis det blir mange a dem og så skru dem tilbake til der de sto!

Lenke til kommentar
det kan da ikke være sååååå vanskelig å skru opp en bærbar pc?!

 

Bare å skru ut alle skruer du ser og fikse det du skal fikse og så skru alle skruene på plass igjen!! trenger ikke en guide til det! improvisering! alle kan da vel skru fra hverandre ting! bare og skriv opp hvor de forskjellige skruene skal være hvis det blir mange a dem og så skru dem tilbake til der de sto!

Smartass.. Selv om du ikke har peiling på laptoper, så trenger du ikke late som. Fordi når man bytter tastatur, så skal man ikke skru ut noen skruer i det hele tatt.. man åpner den fra andre siden. Så tusen takk for din idiotiske post.

Lenke til kommentar
Smartass.. Selv om du ikke har peiling på laptoper, så trenger du ikke late som. Fordi når man bytter tastatur, så skal man ikke skru ut noen skruer i det hele tatt.. man åpner den fra andre siden. Så tusen takk for din idiotiske post.

 

 

Du har helt rett jeg har overhodet ingen peiling på hvordan man bytter tastatur på en bærbar. bare tenkte det var sånn som på alt annet, at man skrur det fra hverandre for og rette opp feilen for så og skru det sammen igjen..

 

Akkurat som på en bil. du trenger ikke og være proff bilmekaniker for og kunne skru litt på en bil. man bare ser på hvordan det sto før man skrur det fra hverandre og fikser feilen og setter alle delene på plass igjen slik de var. Da er det ofte lurt og ta et bilde eller skrive ned hvor alle delene skal være slik at man ikke glemmer det.

 

Trenger ikke og kalle posten min idiotisk...

:nei:

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

Dama har sølt vann i en Dell Inspiron 8500, og må nå "kjøpe" den av han som eide den.

Litt vann kom inn i viftene bak, pcen skrudde seg ikke av, det ble gjort manuelt.

Men etterpå ville den ikke på. Ingen gnister, lukt eller noe kom ut.

Og det var rent vann.

 

Bør jeg åpne den og prøve se om jeg ser noe galt?

Lenke til kommentar
Hei.

Dama har sølt vann i en Dell Inspiron 8500, og må nå "kjøpe" den av han som eide den.

Litt vann kom inn i viftene bak, pcen skrudde seg ikke av, det ble gjort manuelt.

Men etterpå ville den ikke på. Ingen gnister, lukt eller noe kom ut.

Og det var rent vann.

 

Bør jeg åpne den og prøve se om jeg ser noe galt?

5101894[/snapback]

 

Det kan ta tid å få en slik maskin tørr innvendig. Blås varmluft inn gjennom vifteåpningen i noen timer, hvis du ikke vil åpne maskinen. Det er alltids en sjanse for at den vil virke når den har blitt helt tørr. Ikke bruk varme over 100 grader (heller endel lavere), og ikke bruk vanvittig høyt lufttrykk.

 

Egentlig burde en bærbar virke under vann, med unntak av høyspennigsdelen (inverteren som leverer høy spenning til baklyset) og skjerm, CD rom og HD. Sistnevnte vil antagelig virke kun kort tid før den suget inn fuktighet gjennom luftehullet. Altså kunne man tenke seg en bærbar med demontert inverter og HD basert på flash teknologi, eksternt tastatur, ekstern skjerm etc, som man hadde stående i en vannkum under bordet Slike ville man fått nærmest perfekt kjøling uten vifte, spesielt om man rev av noen deksler og slikt. Kombinert akvarium/PC? Da kunne man bruke den type fisk som spiser alger, slik at det hele ikke grodde til. Tynn olje var en annen mulighet. Sef ville arangementet gå noe ut over bærbarheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...