Gå til innhold

USB 2.0 Hub, Bus Power?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke akkurat den huben, men alle andre jeg har vært borti kan brukes uten ekstern strømforsyning. Men de enhetene du kobler til da må ikke trekke så mye strøm fra usb-tilkoblingen.

 

Edit: Et raskt søk gav denne siden som sier at huben du spør om kan kjøres både med og uten ekstern strømforsyning.

Endret av Mr. Floppy
Lenke til kommentar

Takk for linken! Jeg har en annen USB 1.1 hub og når jeg plugger inn et keyboard i denne, så virker det uten problemer. Plugger jeg derimot inn en Logitech MX518 mus, så fungerer den ikke i det hele tatt. Jeg må plugge denne rett inn i PC'en. Jeg får ingen beskjed om at det ikke er nok strøm eller noen andre feilmeldinger. Musen er bare død når den plugges på USB Hub'en.

 

Hva kan dette skyldes? Er det mulig at MX518 vil virke bedre med en USB 2.0 hub?

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke MX518, men jeg kan ikke skjønne at den ikke skal kunne brukes med en USB 1.1-utstyr. Så jeg tviler på at det er et kompatibilitetsproblem.

 

Om MX518 krever mye strøm vet jeg heller ikke, men det er godt mulig at du ikke får noen slags feilmeldinger hvis huben ikke kan levere nok.

 

Jeg regner med problemene dine forsvinner hvis du får en hub med ekstern strømforsyning. Om det er en 1.1 eller 2.0 hub burde ikke spille noen rolle (men det er vel vanskelig å få kjøpt nye, kun 1.1-huber for tiden).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk en ny USB 2.0 hub idag og jeg har fortsatt problemer med å få Logitec MX 518 musen til å fungere koblet til USB 2.0 hub'en. Dette gjelder både med og uten power på hub'en.

 

Er det noen som har en MX 518 og kan teste den koblet via en USB hub og se om det virker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...