Gå til innhold

Nytt hovedkort Abit


War123

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet hovedkort og prosessor. Abit AV8 og amd athlon-64 3500+.

 

ALt fungerer faktisk etter litt strev, men det er ett problem. Den godtar kun 1 minnebrikke i dimm1.

 

Jeg hadde 2 typer ram-brikker på 256 hver. Den ene fikk jeg til å virke i Dimm1.

 

Trodde problemet var at brikkene var av forskjellige typer, så jeg kjøpte 2 identiske TvinMOS 512 DDR. Tilsammen altså 1024

 

Den ene brikken fungerer i Dimm1. Hvis jeg forsøker å sette inn en til begynner maskinen å pipe med ett sekunds mellomrom, og i det lille displayet på hovedkortet stopper det på 0.4. Maskinen gir da ingen bilde på skjermen. Helt svart. Det er også kun den ene av de nye brikkene kortet godtar. Setter jeg inn den andre får jeg bare pip og 0.4. i displayet,.

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar

 

Ja, har oppdatert bios. Har testet mine 4 minnebrikker, og jeg fikk en av mine gamle til å fungere med en av de nye. Setter jeg i en av de to andre blir det pip og svart skjerm. Synes det er usannsynlig at de andre brikkene er defekte, den ene er jo helt ny. Må vel bytte den inn igjen, og se om det fungerer da.

 

Nå har jeg altså en ny på 512, og en gammel på 256.

Lenke til kommentar
Synes det er usannsynlig at de andre brikkene er defekte, den ene er jo helt ny. Må vel bytte den inn igjen, og se om det fungerer da.

 

Nå har jeg altså en ny på 512, og en gammel på 256.

Idag satte jeg inn 2 brikker til med billig no-name ram, og kjører nå med 2x512mb Mosel + 2x512mb PSC pc3200@206. Boxed 'Venice' 3000+ er overklokka fra 1800 til 2266MHz (9x252).

 

Minnebrikkene kjører dual channel ifølge Everest Home PSU er bare 300watt (se signatur), så jeg har ikke flust med ressurser på den siden heller.

 

Prøv i Bios 'µGuru Utility' og sett opp 'DDR SDRAM Voltage' til 2,70 volt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...