Gå til innhold

Brusdispenser på PC'en


Anbefalte innlegg

Har litt lyst til å lage brusdispenser på PC'n, men veit ikke heeeeelt hvordan det skal funke. Så jeg tenkte kanskje at jeg kunne spørre dere smarte mennesker om noen tips ;)

 

1. Hvordan kan jeg få brusen kald?

2. Går det an å bare ha en slange fra en tank som er fylt med brus og ha en tappekran andre sida av slangen (den som ikke er i brusen).

 

Det er de to spørsmålene jeg egentlig ikke helt klarer å tenke meg til sjøl. Så det hadde vært supert om noen kunne svart på et eller begge spørsmålene :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få brusen kald. Bruker du isolasjon fra en kjølebag. Skjær den ut og få den til og passe rundt den beholderen du skal bruke.. men i mellom beholderen og isolasjonen legger du kobber eller andre varme/kule transportører (noe som godt leder kulde) og kobler det til en vifte eller vannkjøling/Gass kjøler. Dette vil gjøre beholderen som et kjøleskap hvis det er tett. Etterpå må du ha en slange fra beholderen til der du eventuelt vil ha brusen ut.. Lager en vipe dings. som gjør at hvis du drar i den.. vil du dra fra klemmen som klemmer på slangen og derfor slippe brusen ut

Lenke til kommentar
For å få brusen kald. Bruker du isolasjon fra en kjølebag. Skjær den ut og få den til og passe rundt den beholderen du skal bruke.. men i mellom beholderen og isolasjonen legger du kobber eller andre varme/kule transportører (noe som godt leder kulde) og kobler det til en vifte eller vannkjøling/Gass kjøler. Dette vil gjøre beholderen som et kjøleskap hvis det er tett. Etterpå må du ha en slange fra beholderen til der du eventuelt vil ha brusen ut.. Lager en vipe dings. som gjør at hvis du drar i den.. vil du dra fra klemmen som klemmer på slangen og derfor slippe brusen ut

måtte bare påpeke til deg og han andre som sa vannkjøling, at dette vil gi akkuratt samme "kulden" som om brusen ikke hadde noen som helst kjøling.. foruten peltier og fasekjøling, så finnes det ingen god måte å kjøle ned brusen til under romtemp på... Hvis jeg ikke har misforstått helt så vil heller ikke dette fungere som et kjøleskap, det eneste det vil gjøre er å holde busen under en mer stabil temp enn ellers(pga. isolasjon)

 

Jeg ville selvfølgelig brukt et peltier element, bare pass på å isoler godt så du ikke får noe kondens... til å helle med kunne du brukt sånn tappekran som man f.eks finner på dunker med vin...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...