Gå til innhold

processor til bærbare pcer?


tiss

Anbefalte innlegg

jeg sett gjennom veldig mangen bærbare pcer, og da jeg kom over forskjellige pcer med forskjellige processorer, hva er kraftegest av disse:

 

AMD Sempron 3000+

AMD 64 Turion 3200+

AMD Athlon 64 3400+

Intel Centrino 2.33 GHZ

Intel Pentium M 760 2 GHZ

 

jeg har ikke peiling hvilket som er kraftigest av disse :no: , noen som kan hjelpe? :roll:

Endret av tiss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Intel Centrino = er en samlebetegnelse for hovedkort/cpu/wlan, og ingen processor. Prosessoren i Centrino oppsettet kalles Pentium M, slik som den du viser til nederst i posten din. Kraftigste P-m prosessoren mener jeg er på 2,2 Ghz, som veldig grovt skulle være sammenlignbart med en 3,6 ghz desktop P4.

 

- Turion, er lavstrøms-utgaven av AMD 64, en CPU mer tilpassa laptopbruk en Mobile 64, som du finner i mange Acer og FS laptoper. Disse er dog relativ kraftige, men bruker litt mer strøm og utvikler noe mer varme en P-m. Sempron er billigversjonen til AMD, slik som Celeron M er billigversjonen til Pentium M.

 

----begynte akkurat å angre på at jeg starta på denne posten, da jeg mener det er en sticky på toppen her, som forteller deg dette på en mye mer informativ måte, og har riktigere informasjon.

 

......

Lenke til kommentar

Sempron 3000+ er nok den svakeste.

 

AMD 64 Turion 3200+ Denne eksisterer ikke. Liste over Turion 64 prosessorer

 

AMD Athlon 64 3400+ Regner med du mener Mobile Athlon 64 på 2.2GHz?

 

Intel Centrino 2.33 GHZ Centrino er ikke navnet på en prosessorserie. Så dette gir ingen mening.

 

Intel Pentium M 760 2 GHZ Dette er prosessorserien mange feilaktig gir navnet Centrino og Sonoma. Den raskeste er Pentium M 780 på 2.26GHz, så hva Centrino 2.33 GHz skal være aner jeg ikke.

 

Den raskeste av disse blir "Centrino 2.33GHz) dersom vi antar at de/du egentlig mener Pentium M 780 (2.26GHz).

 

Pentium M og A64/Turion 64 er omtrent like rask klokke for klokke, men A64 bruker vesentlig mer strøm enn Pentium M og Turion 64.

Endret av mar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...