Gå til innhold

Kyssesyken - noen som har hatt den?


diversity

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

No har eg fått bekrefta at eg har fått kyssesyka.. og det var jo noke dritt :(

men er det noken som veit med sikkerheit kor lenge ein er smittsom?

noken plassa står det at det kun er i inkubasjonsperoden (4-10 daga), andre plassa så er det andre svar..

er forvirra eg. :\

Lenke til kommentar

I såfall var hun sikkert "immun" mot kyssesyken. Hvis man har hatt kyssesyken tidligere er det liten sjanse for at den vil slå ut på samme måte som første gangen. Det er også veldig individuelt hvordan kyssesyken slår ut. Noen kan ligge strekk ut i flere uker/måneder. Andre føler seg helt frisk og fin. Det slår som oftest ut hardere hos voksne enn hos barn. Barn kan gjerne ha det uten at det merkes.

Lenke til kommentar

Huhuh... Kyssesyken er ikke gøy nei... Husker på det verste (og jeg fikk en lett versjon) at jeg ikke klarte å gjøre noen ting!

f.eks jeg var utrolig tørst, det sto et glass kaldt vann ved siden av sengen, nært nok til å fetche det med hånden, men orket ikke ...

 

Kunne heller ikke trene skikkelig på leeenge, og jeg ble sliten av alt!

 

Glad jeg fikk snill versjon :)

Lenke til kommentar
Noen som veit korleis det arta seg viss en får kyssesjuka og en e 50?

Lure på om eg har smitta min far...

Det er vel forskjellig fra person til person. Men jeg vil tippe det ikke kommer til å arte seg så veldig annerledes enn deg har gjort for deg. Har han en fysisk jobb blir han gjerne sykemeldt en stund. Han får gå til en lege og få tatt en blodprøve, så forteller nok legen hvordan ting ligger an.

Lenke til kommentar
I såfall var hun sikkert "immun" mot kyssesyken. Hvis man har hatt kyssesyken tidligere er det liten sjanse for at den vil slå ut på samme måte som første gangen. Det er også veldig individuelt hvordan kyssesyken slår ut. Noen kan ligge strekk ut i flere uker/måneder. Andre føler seg helt frisk og fin. Det slår som oftest ut hardere hos voksne enn hos barn. Barn kan gjerne ha det uten at det merkes.

Bortsett fra at jeg er en jente og at eksen var en han. Og jeg følte meg frisk og fin. Bare hovna opp no sinnsykt i halsen.

Lenke til kommentar

Snill versjon da du ikke klarte å gå:p??.....Har det nå og jeg fikk stilt at jeg hadde "snill" versjon... jeg hadde litt vondt i halsen ei uke......blir litt fortere sliten enn før nå og har ikke orka teste alko enda.....siden doktoren sa jeg måtte vente et halvt års tid......siste lever prøve var bra da, så cola er sunt :p

Lenke til kommentar

Jaaaa... men legen var dansk og jeg var langt på landet - Bømlo... Sundhordaland :p

 

Kan man altså smitte lenge etter man har hatt det? Syntes å huske jeg ble fortalt/leste at man ikke kunne smitte da man var "frisk"...

 

Da _burde_ noen på håndballaget mitt vært smittet for lengst ^^

Lenke til kommentar

trodde kyssesyke var smittsomt frem til man fikk det jeg.. etter man har fått det tror jeg ikke det er smittsomt. Selv har jeg aldri klart å se noen sammenheng i når folk får det rundt meg, mulig det er fordi folk jeg ikke har klart å tenke meg til at kunne kline har klina, men jeg tviler veldig sterkt på det. Selv er jeg ferdig med det og det var et sant helvete, ble skikkelig dårlig, slapp den slappe følelsen folk ofte får, at de må ligge å dusje og sånn altså, ble selvfølgelig slapp, men er ganske vant med det fra før, er nemlig uvanlig lat. Problemet mitt var halsen, hadde så inni helv*** vondt at jeg trodde jeg skulle daue, har et digert arr i halsen etter det enda.. og det er endel år siden.

 

ang å drekka, snakk med legen, ikke spis paracet, spis ibux

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...