Gå til innhold

80 MP3 = 160 wma?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har akkurat kjøpt meg ny MP3 spiller og på eska står det at den tar ca 80 MP3er og 160 WMAer. Jeg vet (tror, si ifra dersom jeg har feil) at det er pga at 60kb/s WMAer er liksom samme kvalitet som 128kb/s MP3er. Så jeg skaffet meg et program til å konvertere MP3 til WMA. Nemlig dBpower AMP Music converter.

Så nå skal jeg liksom kunne konvertere mellom de to formatene, men jeg må vite hva slag frekvens og alt slik for at det skal bli samme kvalitet. Noen som vet hva frekvensen og alt det andre skal være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, kode fra et format til et annet til et annet er fysj og fy! :nei:

 

Uansett så er jeg ikke imponert over WMA som hevder at hevder at de er like gode som MP3 på halve bitraten (eller halve filstørrelsen om du vil).

 

Da jeg skulle konvertere noen filer til MP3-spilleren min bestemte jeg meg for å prøve WMA. Og siden WMA @ 64 skulle være like bra som MP3 @ 128 valgte jeg WMA @ 80 kbps = bedre lyd og mindre filer enn MP3 @ 128..... NOT !!!

Ble mye støy i lyden så jeg begynte å sammenligne formatene ved å kode MP3 og WMA i 80, 96, 112 og 128 og kom fram til at de er like gode/dårlige.

 

Ogg Vorbis derimot er mye bedre. Ogg matcher MP3 og WMA som er kodet på det dobbelte. Har ikke andre filer enn Ogg på min MP3(og Ogg)-spiller.

Endret av Rivers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...