Gå til innhold

Nettverkskort problemer i XP


b21a

Anbefalte innlegg

Vel, nå er jeg i villrede her.

 

Har en pc med xp hvor jeg uansett hva jeg gjør får kun begrenset eller ingen tilgang som melding på lokaltilkobling.

 

Her er hva jeg har gjort så langt:

 

#1 Byttet kort

#2 byttet kabel

#3 Byttet PCI slot for kortet

#4 fjernet kortet fra enhetsbehandling og installert det manuelt.

#5 Byttet port på Routeren.

 

MEN! :hmm:

Så snart jeg prøver å få kjørt en ipconfig runde (release/renew) så finner ikke kortet routeren min, og kortet oppererer med en IP adresse som jeg ikke kjennes ved.

 

Noen som har flere gode forslag til løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du forteller ingenting om hvilket nettverk du har. Har du kabel eller trådløst nettverk? Har du både Integrert og PCI nettverkskort om du har Kabel nett?

Hvis du har både PCI nettverkskort og Nettverkskort på hovedkortet så kan du prøve å deaktivere det på Hovedkortet ditt. Se hva som da skjer. Egentlig tviler jeg på at det funker, men det er verdt et forsøk.

Har du prøvd å reparert nettverksoppkoblingen. Du enkel/dobbelklikker på nettverksskjermen din nederst i høyre hjørne der mener jeg å huske at du får opp reparer. (sitter ikke med XP forran meg, så husker ikke helt).

Du er sikker på at det ikke er noe kluss med drivere da som gjør at den ikke vil på nett?

Prøvd å restarte routeren?

Har selv hatt dette problemet endel ganger i XP. Da vi har trådløst nettverk. Hos meg holder det enten med å deaktivere kortet og aktivere det igjen eller sett opp en annen ip på maskina mi.

 

Får du pinga noe da? Routeren? Nettverket?

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...