Tja Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Jeg har kjøpt nye komponenter, og skal installere Win XP Pro. Etter innlesing av drivere fra XP-CD, stopper den opp ved selve installeringen av systemet. Jeg har både prøvd F6 - lagt til SATA-drivere (noe jeg egentlig ikke trenger fordi Raptor-discen støttes gjennom XP-discen), og svitsjet mellom SATA-kontakter, etc. Da jeg prøvde å kjøre discen på en annen maskin, etter å ha flyttet over den aktuelle Raptor-discen til denne maskinen - GIKK DET !!! Derfor lurer jeg på om det kan være noe som ikke er satt riktig opp i BIOS ? Kan det ha noe med SATA1/SATA2-standarder å gjøre ? Mit utstyr: ASUS P5WD2 Premium Intel 840 D Extreme Edition Corsair XMS2 DDR2 8000-UL Yesico Fanless FL-550ATX(T) Hvis noen kunne hjelpe meg med dette, hadde jeg blitt utrolig lettet - har til nå brukt jæ... mange timer i fora, internett-support etc., uten å finne ut av dette....
covah Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Kan være andre ting som det er feil på. Feil på feks. minnebrikker bruker å føre til bluescreens under installasjonen.
Tja Skrevet 18. august 2005 Forfatter Skrevet 18. august 2005 Kan være andre ting som det er feil på. Feil på feks. minnebrikker bruker å føre til bluescreens under installasjonen. Tror ikke det, da feilmeldingen antyder at det er hard drives / hard drive controllers. Feilmeldingen er som følger: STOP: 0x0000007B (0XF78D2524,0XC0000034,0X00000000,0X00000000)
AMD_Bruker Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Kan være andre ting som det er feil på. Feil på feks. minnebrikker bruker å føre til bluescreens under installasjonen. Tror ikke det, da feilmeldingen antyder at det er hard drives / hard drive controllers. Feilmeldingen er som følger: STOP: 0x0000007B (0XF78D2524,0XC0000034,0X00000000,0X00000000) Du er ikke alene... Fant disse to : hey. I had the same error on the non wi-fi edition mobo. what solved it for me was hooking my cd-rom that i was installing from into the blue IDE slot on the side of the board. then it didn't blue screen and started installing. Yup I solve it yesterday, just change the IDE cable from the PRI_EIDE (red one) to the PRI_IDE (blue one). How stupid I am Samme hovedkort som du har, er verdt å sjekke
Tja Skrevet 21. august 2005 Forfatter Skrevet 21. august 2005 Kan være andre ting som det er feil på. Feil på feks. minnebrikker bruker å føre til bluescreens under installasjonen. Tror ikke det, da feilmeldingen antyder at det er hard drives / hard drive controllers. Feilmeldingen er som følger: STOP: 0x0000007B (0XF78D2524,0XC0000034,0X00000000,0X00000000) Du er ikke alene... Fant disse to : hey. I had the same error on the non wi-fi edition mobo. what solved it for me was hooking my cd-rom that i was installing from into the blue IDE slot on the side of the board. then it didn't blue screen and started installing. Yup I solve it yesterday, just change the IDE cable from the PRI_EIDE (red one) to the PRI_IDE (blue one). How stupid I am Samme hovedkort som du har, er verdt å sjekke Hmm, absolutt verdt å sjekke - jeg snakket imidlertid med support på fredag, og fikk beskjed om å sende den inn for å få en ny. Skal sjekke denne teorien når jeg får kortet - tusen takk for tipset !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå