Gå til innhold

512mb vs 1024mb 1557E


j0rn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spurte om det da jeg bestillte den samme PC'en, og mannen i andre enden sa at det uansett var en smal sak å sette inn 512mb ekstra minne selv senere.

 

Viss du skal bestille den maskinen, så gjør det fort forresten, de var midlertidig utsolgt da jeg bestillte (4-5 dager siden) og dreiv å produserte for fullt. Jeg får visstnok min den 25. august, men viss mange andre bestiller kan du være uheldig å havne blandt de som ikke får før neste forsendelse...

 

C

Lenke til kommentar
Jeg ville uansett ha kjøpt maskinen med 1 GB.

 

Det er en smal sak å sette inn en ekstra brikke, men da må maskinen skrues opp med de farer det medfører.

 

En annen sak er jo om det er brikker å få tak når behovet for mer ram melder seg.

Maskinen må vel ikke skrues opp? På min gamle laptop trenger jeg bare å skru opp et lite lokk og sette i brikka. Heelt uten farer.

 

Jeg har også bestillt 1557E fra Psdata.no, står ogsoå 25.8.05 her, vil ha den nå! :(

Lenke til kommentar

Med WindowsXP og den bruken trådstarter indikerer vil han ikke ha bruk for mer enn 512MB. Med "vanlige" programmer brukes sjelden mer enn 400MB til sammen.

 

Hvorvidt man bør ta hensyn til minneforbruket til Windows Vista ved anskaffelse av PC idag får være opp til vedkommende.

 

Jeg har både XP Home og Vista Beta1 på min bærbare

(med 512MB) og foretok et lite eksperiment. Prøvde å starte opp begge med IE, OE og mediaplayer oppe. XP brukte da 290MB mens Vista brukte 590MB. Hvis ikke de får ned minnebruken på Vista vil nok 1GB være anbefalt minium når Vista kommer i butikken.

 

Min anbefaling for minne på en "word og surfe" PC med XP vil være 512MB, men pass på å ha en minneplass ledig for evt. fremtidig utvidelse. Jeg har desverre 2x256MB på min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...