Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløsnett og XP Home

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle idag installere trådløst nettverkskort på maskinen min. Det er et Topcom Skyr@cer Pro PCI 154. Jeg installerer og alt ser ut til å fungere vel, men neida. For godt til å være sant. Selvsagt finner den ikke nettverket. Det den skulle finne var routeren min som forøvrig er en SparkLAN, men det klarte den ikke. Jeg ville prøve å se hva som skjedde om jeg opprettet en nettverk fra Macen min, det fant den uten problemer. Hvorfor fikk jeg ikke inn bredbåndslinja som routeren sender ut? Jeg får den inn på både den andre maskinen jeg har som har XP Pro pluss at jeg har det inne på Powerbooken min. Noen som har en forklaring?

Eneste logiske jeg kan komme på er at jeg må inn å endre på instillingene i routeren og gjøre sånn at IP´en til maskinen får lov til å koble opp. Er jeg helt på villspor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eneste logiske jeg kan komme på er at jeg må inn å endre på instillingene i routeren og gjøre sånn at IP´en til maskinen får lov til å koble opp. Er jeg helt på villspor?

Har du satt opp routeren med slik tilgang da?

Hvis ikke så skal ikke dette være nødvendig, får de andre maskinene signal på samme sted som problemmaskinen er?

Skrevet

Ja, de andre maskinene har full styrke der denne maskinen står. Jeg vet ikke hvordan routeren er satt opp, det var nemlig ikke jeg som satte den opp. Jeg vil ikke gå inn i routeren å gjøre noe drastisk ettersom at fattern er helt avhengig av at den funker...

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...