Gå til innhold

Pc og server i ett?

Minus

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Er ganske fersk på data, satte in en ny harddisk i tillegg til den jeg allerede har, en maxtor 160gb tror jeg det er, og så tenkte jeg at jeg kunne sette den opp som server.

For å dele hjemmelage filmer fra spill og enkle programmer.. hva skal jeg gjøre?

EDIT: Modemet mitt er en blå boks

og routeren min er en D-LINK ikketrådløsDI-604

Jeg har internet fra canal digital 750/750

Endret av KristianG
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432
Skrevet

Høyreklikker på mappen du vil dele, velger Deling og Sikkerhet, og så finner du sikkert ut resten, hvis ikke, så må du gjerne spør igjen.. :)

Gjest Slettet+432
Skrevet

Åja... nei, da vet jeg ikke.. :) WS_FTP Pro er en ftp server, sant? Isåfall må du nok inn i innstillingene til WS_FTP og legge til delinger der.

Skrevet

Det vet jeg ikke :| Måtte bruke WS_FTP for å komme meg inn på en nettside jeg skulle få prøve meg på, med litt HTML og greier..

Gjest Slettet+432
Skrevet (endret)

Ok, da er det en ftp klient, da. Du kan ikke dele noen filer med en ftp klient, og du kan heller ikke få tilgang til filer delt i et windows nettverk, med en ftp klient.

Edit: Skal filene deles over internett, eller bare lokalt i nettverket?

Endret av Slettet+432
Gjest Slettet+432
Skrevet (endret)

Da kan du bruke f. eks. guildftp. Vet ikke hvor du finner det, søk på google eller noe :) Du må huske å redirecte port 21 til din ip adresse i lokalnettet. Dette gjør du i routeren din.

Endret av Slettet+432
Gjest Slettet+432
Skrevet

SmartFTP er en ftp klient, den kan du nok ikke bruke :)

Skrevet

Last ned Bulletproof.. er ett ganske enkelt program til å sette opp FTP server med..

Er forresten stor forskjell på en FTP client og en FTP server app .. Tror kansje du skal sette deg ned å lese å lære litt før du setter igang ;)

Skrevet (endret)
Kanskje en idè det:)

Bare laster ned alt jeg ser :dribble:

Noen som vet hvor jeg kan lese da? :blush:  :p  ;)

Prøv en google 'how to set up ...'

Endret av AMD_Bruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...