Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalinger router kjøp


Anbefalte innlegg

Jeg skal gå til anskaffelse av en trådløs router nå og er ute etter noen anbefalinger.

Den må ha innebygget ADSL modem, fordi jeg bestilte ikke med det da jeg bestilte bredbånd.

Bra sendestyrke fordi den skal sende gjennom tjukke betongevegger. (ikke mer enn to på rad)

Bra anbefalinger? Til rundt 1000-lappen. +/-

Endret av Count
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det betaler man som regel ekstra for. I start.no sitt tilfelle en engangsavgift på 500 bols.

Jeg er lei av å betale denne "avgiften" hver gang, derfor klikket jeg bort det valget. Og nå må jeg seff kjøpe det selv. :)

Har f.eks. denne og denne innebygget modem? Skulle kanskje tru det når det står DHCP på dem. (for det er det som blir brukt når jeg kobler på internet med bredbånd?)

Lenke til kommentar

Etter en kjapp telefon til Start fikk jeg nå bekjed om at jeg IKKE får noe modem eller noe som helst når jeg har krysset av for at jeg ikke vil ha ruter.

Jeg fikk beskjed om at jeg måtte kjøpe meg en ruter som støttet PPPoE (noe som ante meg fra før) Men spørsmålet gjenstår da: Kan jeg kjøpe en hvilken som helst router eller må jeg ha en som har innebygd modem, eller har rett og slett ALLE det...?

*Forvirra* :whistle:

Lenke til kommentar

De fleste rutere har IKKE innebygget modem. Modem og ruter er vanligvis 2 separate bokser. Modemet sørger for at du får et ethernet-grensesnitt inn i hjemmet ditt som du enten kan koble direkte i nettkortet på 1 pc eller du kan koble det til en ruter hvis du vil koble til flere pc'er.

 

Her er en link til en test av Thomson SpeedTouch 580i, en alt-i-et boks, hos DinSide

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=210887

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...