Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverkskort stasjonær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann... Skal flytte på en leilighet nå der det er trådløst nett...

Må da ha ett nettverkskort til pcen. (trådløst)

Hva skal jeg se etter?

Noen kort å annbefale?

Skal kun brukes til internett.

Hei, siden du skal ha dette kortet til en stasjonær pc så regner jeg med at du ønsker et internt kort?

 

Kjøp et av kortene på denne siden du: Prisguiden

 

De støtter alle 54 mbit hastighet og WPA kryptering(Noe som er viktig hvis du kobler deg opp mot et sikret trådløst nettverk.

Lenke til kommentar

Hvis du har en del USB(2.0)-kontakter ledig, vil jeg anbefale et USB-basert trådløst nettverkskort, f.eks 3Com som jeg har god erfaring med. Jeg mistenker at mange av de fra Komplett bruker/har brukt dette kortet med rutere av andre merker, noe som gir større risiko for ustabilitet. Personlig har jeg montert dette USB-kortet i en stasjonær PC, med en trådløs 3Com-ruter i etasjen over, noe lenger unna. Der er det ingen signalproblemer, og stabil linje.

 

Fordelen med USB-kort er at du kan bruke de rundt om kring i flere PCer, bærbare og stasjonære. Ulempen er at man tar opp en USB-kontakt, og at noe stikker ut av PCen og kan være sårbart.

Med et internt trådløst nettverkskort (PCI) har man fordeler av at man har det fastmontert, og ofte kan sette på kraftigere antenner hvis signalene er dårlige. Ulempen her er vel at det er veldig tungvint å flytte kortet rundt til flere PCer.

Lenke til kommentar
Ja, trådstarter; det hadde vært fint om du nevnte hva du vil ha av tilkoblingstype og hastighet(hvis det har noen stor betydning)

Det er jo nettopp grunnen til at jeg spør her... Jeg har ikke peiling på hva som er nødvendig.

 

Har nå bestilt USB nettverkskortet som Playmofetish annbefalte.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...